صحبت‌های طارمی و اسکوچیچ تحریف شده است

محمود خوراکچی در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی رکنا درخصوص شرایط تیم ملی اظهار داشت: ابتدا باید قبل از پرداختن به مسائل فنی عنوان کنم که موضوعات حاشیه ای و شرایط آب وهوایی روی عملکرد فنی تاثیرگذار بود. حاشیه‌هایی و شیطنت‌های نسبت به مهدی طارمی و اسکوچیچ انجام شد که به جای تعریف، تحریف شده  بود. فکر می‌کنم طارمی که کاملاً بازیکن حرفه‌ای است و اصول و مبانی بازیکن بودن حرفه‌ای را می‌داند.

وی افزود: با شناختی که از وی دارم همیشه به عنوان یک بازیکن در هر تیمی که بوده به عنوان یک سرباز در خدمت تیمش کار کرده است باز هم تاکید می‌کنم صحبت‌هایی که نسبت به همدیگر منتشر شانتاژ وتحریف شده است، بر همین اساس باید بزرگترهای فدراسیون هرچه زودتر این موضوع را برطرف کند و امیدوارم این مسئله را ختم به خیر کند در تیم ملی به  مهدی طارمی نیاز داریم  تا بتواند با تمرکز بالا به تیم ملی کمک کند

پیشکسوت فوتبال گفت:به دلیل شرایط تمرینی زمین چمن مصنوعی و زمین بد مسابقه در  پیش از بازی استراتژی خوبی نداشتیم. بر همین اساس  بازیکن‌های تکنیکی ما به دلیل زمین ناهموار لبنان نتوانستند توانایی‌هایشان را به نمایش بگذارند ولی به تدریج خود را با شرایط زمین تطبیق دادند و به شرایط برگشتند. تیم ملی برای اولین بار با سیستم 1-3-2-4 ارنج شده بود و سامان قدوس برای اولین در ترکیب اصلی قرار گرفته بود و همین موضوع باعث شد که سردار به تنهایی در نوک حمله باشد و از جناحین  جهانبخش و قلی‌زاده حضور داشتند به هر حال  ترکیب جدیدی بود.

وی در ادامه عنوان کرد: گلی که دریافت کردیم در فوتبال به ندرت اتفاق می‌افتد به دلیل ارتفاع بالایی که گرفته بود و بادی که به شدت در حال وزیدن بود و توپ به شکلی عجیب تغییر مسیر داد و بیرانوند غافلگیر شد. بیرانوند فکر می‌کرد توپ اوت شده ایستاد و گل اول را خوردیم  توپی که وارد زمین شد متاسفانه در دیدار با ژاپن اتفاقی مشابه رخ داد و بازیکنان بازی را قبل از اتفاقی که در بازی با ژاپن افتاده بود را تکرار کردند و قبل از سوت داور بازی را رها کردند. فکر می کنم تجربه تلخی بود.

خوراکچی در ادامه تصریح کرد: در این بازی دیدیم که رفته رفته مالکیت توپ موقعیت های بازی و تعداد پاس کاملاً برتری ۸۰ درصدی را نسبت به لبنان داشتیم و بازی را تحمیل کردیم. ما از منطقه های مختلف به دروازه نزدیک شدیم و ۲۰ موقعیت ایجاد کردیم که حرفه ای بودن بازیکنان تیم ملی توان جسمانی بالا بازیکن مابازیکنان ما لژیونر هستند و در بازی های اروپایی بازی می کنند و در سطح فیزیکی بالا خودشان را محک زدن و برتری کامل نسبت به بازیکنان آماتور لبنان مشهود بود و این برتری باعث شد تا ثانیه به پایان بازی تلاش کنیم. برای پیروزی تیم ملی به شرایطی رسیده که می‌توانند نتیجه بازی را برگردانند اینکه یوزهای ایرانی می‌توانند بعد از گل خورده به بازی برگردند گل دوم را نخورند و تا لحظات پایانی به نتیجه امیداور باشند  جای امیدواری زیادی دارد، به عنوان یک مربی وقتی بازی را می‌دیدم به عنوان یک مربی کاملا مشخص بود که ما بازنده نیستیم.

کدخبر: 739803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟