فرهاد – یحیی؛ این داستان عاشقانه نیست

این دو مربی می‌دانند که نتیجه دربی چه تأثیر عمیقی بر سرنوشت حرفه‌ای آنها در فصل جاری خواهد داشت و تا چه اندازه نگاه هواداران را نسبت به سرمربیان جدید استقلال و پرسپولیس تغییر خواهد داد.چه بسا بیش از آنکه بازیکنان استقلال و پرسپولیس دچار اضطراب در این دربی باشند، فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی با استرس دربی را شروع کنند، چون سرنوشت آنها تا اندازه‌ای و دست‌کم در ذهنیت‌های هوادار به نتیجه این بازی گره خورده است.

گل‌محمدی و مجیدی چه بسا لازم نباشد هیجان و اضطراب خود را کنترل کنند، بلکه فقط لازم است این هیجان را به شکلی مؤثر به تیم خود منتقل کنند و البته اضطراب را نیز به احتیاط و منطق تغییر شکل دهند. کاری که برای دو مربی جدید استقلال و پرسپولیس به این سادگی‌ها نیست.دربی‌ها همیشه تحت تأثیر هیجان بازی و روحیات بازیکنان پیش از بازی و در آستانه بازی هستند.

هیجانات گاهی آنچنان به بازی کمک می‌کند که می‌تواند جلوه‌های زیبا بسازد و گاه آنچنان از کیفیت فوتبال می‌کاهد که بازی‌های ملال‌آوری را دیده‌ایم. باید دید گل‌محمدی و مجیدی از هیجان خود و تیم‌شان چه جریانی را در زمین مسابقه تولید می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟