افشاگری پدر سعید علی حسینی درباره نقشه های رضازاده و همدستش / پول خرج می کردند تا سعید محروم شود

به گزارش رکنا، چند روز قبل لاشا تالاخادزه به نخستین وزنه‌برداری تبدیل شد که بعد از ۱۵‌سال رکوردی بالاتر از حسین رضازاده در حرکت دوضرب زد و به رکوردی که برخی تصور می‌کردند حالاحالاها دست نخورده باقی بماند، پایان داد. از زمانی که این اتفاق رخ داد، برخی در فضای مجازی اتفاقات ۱۰‌ سال قبل را یادآوری کردند؛ دورانی که خیلی‌ها از سعید علی‌حسینی به‌عنوان جانشین رضازاده نام می‌بردند؛ اما این وزنه‌بردار جوان به شکلی عجیب دوپینگی شد و تا سال‌ها از تخته دور بود.

آن دوران حسین رضازاده، سرمربیگری و سپس ریاست فدراسیون را بر عهده داشت و اتهامات زیادی به او وارد شد که در دوپینگی‌شدن و محرومیت مادام‌العمر سعید علی‌حسینی نقش داشته است. حتی این وزنه‌بردار همراه پدرش مصاحبه‌هایی را علیه فدراسیون وقت انجام داد؛ البته این اعتراض‌ها به جایی نرسید و فقط با پیگیری صورت‌گرفته از سوی سعید علی‌حسینی و پدرش، محرومیت مادام‌العمر او بعد از ۸‌ سال دیگر ادامه پیدا نکرد تا این وزنه‌بردار از‌ سال ۲۰۱۷ بار دیگر به تخته برگردد.

اما مصدومیت‌های اخیر به او اجازه نداد که در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ حاضر شود. با این‌که همیشه سعید علی‌حسینی درباره اتفاقات گذشته خیلی با احتیاط صحبت می‌کند اما پدر او به خاطر سختی‌هایی که کشیده هنوز هم معتقد است دست‌هایی در کار بوده تا پسرش از وزنه‌برداری کنار برود و حتی این‌بار هم حسین رضازاده پشت ماجرای خط‌خوردن او از تیم‌ملی بود. در ادامه روایت عزیز علی‌حسینی، پدر سعید علی‌حسینی را از اتفاقات ۱۱‌ سال قبل که منجر به محرومیت سنگین پسرش شد، در گفت‌وگو با شهروندآنلاین می‌خوانید؛ اتفاقاتی که او معتقد است اگر رخ نمی‌داد، پسرش امروز به جای لاشا تالاخادزه رکورددار دسته فوق سنگین وزنه‌برداری جهان بود.

افشارزاده و رضازاده بر سر سعید معامله کردند

سعید اصلا دوپینگی نبود و این موضوع را من بارها گفته‌ام. این ساخت و پاخت افشارزاده و حسین رضازاده بود. فدراسیون ایران در آن دوره باید محروم می‌شد؛ چون چند وزنه‌بردار دوپینگی شده بودند. سعید علی‌حسینی هم به مسابقات رفته بود و می‌خواست رکورد جهان را هم بزند. به نظر شما می‌گذارند یک فدراسیون محروم شود و وزنه‌بردارش رکورد جهان را بزند؟ آیا اجازه چنین کاری را می‌دهند؟ افشارزاده و رضازاده نقش بازی کردند و سعید را قربانی خودشان و فدراسیون وزنه‌برداری کردند. این آقایان با فدراسیون جهانی معامله کردند تا خودشان محکوم نشوند.

سعید راحت می‌توانست رکورد رضازاده را بزند

سعید وقتی ۱۹ سالش بود، رکورد ۲۱۵ کیلو در یک‌ضرب و ۲۶۵ کیلو در دوضرب را در تمرینات می‌زد و راحت می‌توانست رکورد رضازاده را بشکند. او در مسابقات جوانان جهان ۲۰۶ یک‌ضرب و ۲۱۵ دوضرب زده بود و هنوز هم رکورددار جوانان جهان است. من هیچ وقت قبول نکردم سعید دوپینگ کرده است؛ خودم پیش سعید بودم و می‌دانم که هیچ دارویی مصرف نکرد.

پول خرج کردند تا سعید محروم شود!

من چطور این موضوع را ثابت می‌کردم؟ به چه کسی باید می‌گفتم؟ به هر کسی گفتم، طرف حسین رضازاده را می‌گرفتند. به غیر از خدا هیچ‌کس از ما پشتیبانی نکرد. ۲۲۰‌میلیون تومان هزینه کردیم و پول وکیل دادیم تا توسط دادگاه CAS محرومیت کم شد. محرومیت او مادام‌العمر بود و سپس به ۱۲‌سال و بعد از آن به ۸‌ سال کاهش یافت. فکر می‌کنید حسین رضازاده این کارها را کرد؟

هر جا می‌رفتم، به در بسته می‌خوردم

از سازمان تربیت بدنی بگیر تا محاکم قضایی پیگیر این قضیه بودم؛ اما هیچ‌کس با ما همراه نبود. خبرنگارها هم از رضازاده حمایت می‌کردند و می‌گفتند او ۲ مدال المپیک دارد. به همین راحتی به جای این‌که حسین رضازاده محروم شود یا فدراسیون تعلیق شود، سعید علی‌حسینی مادام‌العمر محروم شد. هر جا می‌رفتم، مرا دنبال نخودسیاه می‌فرستادند و به در بسته می‌خوردم.

سعید ۱۱‌سال قبل رکورد این گرجستانی را زده بود

سعید دنبال این ماجرا نبود و از اول خودش را کنار کشید. من از حق او دفاع کردم. زندگی من فدای این ماجرا شد. نمی‌دانم چرا ولی او هیچ وقت نخواست از خودش دفاع کند. زندگی من فلج شد. بچه‌ام را فرستادم قهرمان جوانان جهان شد، اما آخر آقای رضازاده همه چیز را به باد داد، افشارزاده هم دنبال ماجرا نرفت و از ما حمایت نکرد. ۱۱‌سال پیش نگذاشتند بچه من رکورددار شود اما حالا یک گرجستانی آمد و این رکورد را زد. سعید در نوزده سالگی ۲۶۵ کیلوگرم را بالا می‌برد.

برخواه با همدستی رضازاده سعید را خط زد

من می‌گویم همین حالا هم که سعید را از تیم‌ملی خط زدند، باز هم پشت ماجرا حسین رضازاده است. این را مطمئنم که برخواه با رضازاده همدست شده و نمی‌خواهند اجازه دهند که سعید مدال بیاورد. سعید در اردوی تیم‌ملی مصدوم شد و نمی‌توانست در جهانی وزنه بزند. سوال من اینجاست چطور یک نفر که مصدوم می‌شود را به آلمان می‌فرستند، اما سعید را به اردبیل فرستادند؟! این هم قانون جدید فدراسیون وزنه‌برداری است! من قبلا هم گفته بودم که این آقای برخواه می‌خواهد علی داوودی را نفر اول کند و این اتفاق هم افتاد. سعید همین مسابقات جهانی اگر آماده بود و می‌رفت حداقل می‌توانست نایب‌قهرمان شود؛ اما بقیه چه کردند؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟