حریف ملی پوشان ایران در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ کدام تیم است؟

تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل ویتنام صعودش به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات قطعی کرد و باید برای تثبیت صدرنشینی با عراق بازی کند. این مسابقه چهارشنبه هفته جاری و از ساعت ۱۹:۳۰ در دوبی برگزار می‌شود و شاگردان مرد پرتغالی درصدد پیروزی و انتقام سال ۲۰۱۵ هستند.

تیم ملی ایران اگر در گروه چهارم صدرنشین شود، راه آسانتری تا حضور در نیمه نهایی دارد و اگر مقابل عراق شکست بخورد، حریفان قدرتمندی را تا حضور در جمع ۴ تیم برتر در پیش خواهد داشت. طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، صدرنشین گروه D. باید به مصاف تیم سوم یکی از گروه‌های B. - E. - F. برود که شامل یکی از تیم‌های سوریه، فلسطین، استرالیا، لبنان، کره شمالی، عمان و ترکمنستان است.

در گروه B. اردن با ۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و استرالیا با ۳ امتیاز دوم است. سوریه و فلسطین با یک امتیاز سوم و چهارم هستند و در روز پایانی بازی ها، کانگورو‌ها (لقب تیم ملی فوتبال استرالیا) با سوریه دیدار می‌کنند و فلسطین و اردن رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند که شانس حضور یاران عمر السوما و عمر خریبین بیشتر از حریفشان است.

در گروه E، عربستان با ۲ پیروزی مقابل کره شمالی و لبنان صدرنشین است و قطر هم مقابل نماینده شرق آسیا (کره شمالی) با درخشش المعز علی به پیروزی ۶ بر صفر رسید تا شاگردان فلیکس سانچز هم ۶ امتیازی شوند. حالا در آخرین بازی ۲ تیم عربستان و قطر باید برای صدرنشینی به مصاف هم بروند و لبنان و کره شمالی نیز با یکدیگر بازی می‌کنند که شانس حضور لبنان در مرحله حذفی بیشتر است.

رقابت‌های گروه F. همچنان هیجان انگیز است. تیم‌های ژاپن و ازبکستان با یک پیروزی و کسب ۳ امتیاز صدرنشین هستند و ترکمنستان و عمان در رده‌های بعدی قرار دارند که امشب (یکشنبه)، سامورایی‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ژاپن) با عمان دیدار می‌کنند و ترکمنستان به مصاف شاگردان کوپر می‌روند که در این گروه هم شانس صعود عمان بیشتر است.

با احتمالات پیش رو، استرالیا سخت‌ترین حریف ایران در یک هشتم نهایی است و ترکمنستان یا عمان بهترین گزینه برای ایران محسوب می‌شوند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 451809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟