دی فرانچسکو: ده روسی تصمیم اشتباهی گرفت و تاوان آن را دادیم؛ برنامه های من جواب نداد

گل فرانک کسیه توسط فدریکو فازیو جواب داده شد اما در ثانیه های پایانی، پاتریک کوترونه موفق به گلزنی شد تا رم در خانه میلان با نتیجه 2-1 شکست بخورد. اوزه بیو دی فرانچسکو پس از بازی در گفتگو با اسکای اسپورت ایتالیا گفت:

ما مقابل آتالانتا یک نیمه را به حریف واگذار کردیم و مقابل میلان هم همینطور بود. تیم در نیمه دوم بهتر کار کرد. تاسف آور است که در ثانیه های پایانی گل دریافت کردیم. در آخرین لحظات تصمیم درستی نگرفتیم. ده روسی به جای اینکه توپ را دور کند، تصمیم گرفت به بازی ادامه دهد و آن توپ از دست رفت. اشتباه ساده ای بود که ما متاسفانه تاوانش را دادیم.

به طور غیرقابل پیش بینی، دی فرانچسکو در این دیدار از سیستم 3-4-1-2 استفاده کرد. مارکانو اولین دیدارش را برگزار کرد و کارسدورپ از اکتبر 2017 تاکنون برای اولین بار به میدان رفت:

به طور واضح زمانی که انتخاب ها انجام شد، حس اعتماد به نفسی داشتیم که قبلا اینطور نبود. این سیستم در این بازی جواب نداد. ما همیشه به کُندی کار را آغاز می کنیم و بعد پیشرفت می کنیم و باید مطمئن شویم دیگر این اتفاق نمی افتد. با سه مدافع به میدان رفتیم تا مشکلات دفاعی قبل را نداشته باشیم اما باز هم مشکل داشتیم و نتیجه را قبول می کنیم. چیزی که می توانیم بگوییم این است که دیگر در خط دفاعی منسجم نیستیم. حتی با آنکه با همان بازیکنان دفاعی سال قبل بازی می کنیم. ما گل های زیادی دریافت می کنیم و انتخاب های اشتباه زیادی داریم و باید در تمرینات روی این مسائل کار کنیم.

سعی کردم دفاع تیم کمی فشرده تر باشد اما در زمان بندی برای اینکه چه زمانی محکم بازی کنیم و چه زمانی عقب بکشیم، اشتباه کردیم. ما مشکلاتی در بازیخوانی در شرایط سخت داریم و این مشکل روانی است، نه بدنی. پاس ها و حرکات ما بین خطوط مثل همیشه نبود.

رم همچنین خاویر پاستوره را در نقش ترکوارتیستا، پشت پاتریک شیک و ادین ژکو قرار داد:

می خواستیم در حمله فیزیک بهتری داشته باشیم زیرا شیک در استفاده از فضاها خوب کار می کند. چنگیز اوندر دو بازی انجام داده بود و مشکل بدنی داشت. بنابراین سعی کردم کار متفاوتی انجام دهیم. جواب نداد اما تلاشمان را کردیم.

ژکو و شیک وقتی یک نفر پشت سرشان باشد، بهتر کار می کنند. باید بیشتر از عرض زمین در حملات استفاده کنیم و سانتر انجام دهیم تا بهترین استفاده را از فیزیک این دو بازیکن ببریم اما این اتفاق در این بازی نیفتاد.

 

کدخبر: 412436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟