دو نقره بر گردن مرجان سلحشوری و کوروش بختیار

به گزارش رکنا، کوروش بختیار ، پومسه‌روی ایران در دومین دیدارش در بخش انفرادی به مصاف نماینده اندونزی رفت و با پیروزی برابر او به دور بعدی راه یافت تا مدال برنز او قطعی شود و اولین مدال کاروان ایران را به نام خود کند. او برابر نماینده اندونزی در مجموع دو فرم با امتیاز بالا 8/25 حریف را شکست داد و اولین مدال این رقابت‌ها را به نام خود کرد. او در ادامه این مسابقات باید به مصاف نماینده چین تایپه برود.

مرجان سلحشوری در ادامه این مسابقات توانست با رسیدن به مرحله نیمه نهایی دومین مدال برنز تیم ملی پومسه را قطعی کند. او اولین نماینده بانوان در بخش انفرادی مسابقات پومسه بود که در مصاف با نماینده ماکائو به برتری رسید. مرجان سلحشوری با برتری مقابل حریف خود از اندونزی میزبان به نیمه نهایی رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد.

حذف تیم ملی پومسه مردان

در ادامه رقابتهای پومسه تکواندو تیم ملی مردان با شکست در اولین مسابقه خود مقابل فیلیپین شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

تیم ملی پومسه ایران در دور نخست استراحت داشت که با شکست مقابل حریفش از دور رقابتها کنار رفت.

حذف تیم پومسه بانوان

مسابقات تیمی پومسه بازی‌های آسیایی در حالی آغاز شد که تیم ملی پومسه بانوان در نخستین گام با بدشانسی با قرعه کره‌جنوبی که مدعی قهرمانی است مواجه شد. دختران پومسه‌روی ایران در یک رقابت نزدیک بازی را به کره‌ای‌ها واگذار کردند و از دور مسابقات کنار رفتند.

در فرم اول تیم ایران 000/8 امتیاز به دست آورد و کره 020/8 امتیاز تا اختلاف نزدیک دو تیم حسابی به چشم بیاید. در مجموع دو فرم اما ایران 5/111 امتیاز گرفت و کره جنوبی با 9/113 امتیاز پیروز شد و به دور بعد رفت. مرجان سلحشوری، مهسا صادقی و فاطمه حسام ترکیب تیم ملی بانوان ایران در این مسابقات را تشکیل می‌‌دهند. همچنین مراسم اهدای مدال ساعت 17:00 به وقت محلی برگزار می‌شود.

تیم دو نفره ایران در رشته تفنگ 10متر به فینال نرسید

رقابت های تیراندازی در رشته تفنگ بادی 10متر با حضور 22 تیم برگزار شد. تیم دو نفره ایران با حضور نجمه خدمتی و امیر محمد نکونام در رده هفتم قرار گرفت و از راهیابی به فینال بازماندند. در این بخش تیم های کره جنوبی هند مغولستان چین و تایوان راهی فینال شدند و سنگاپور عنوان ششمی را به دست آورد.

امیرمحمد نکونام فردا (دوشنبه) در بخش انفرادی تفنگ 10متر بادی شرکت خواهد کرد اما نجمه خدمتی، دارنده دو مدال طلا و نقره بازی‌های آسیایی اینچئون در بخش انفرادی حضور ندارد.

شجاعی و جاور در روئینگ تک نفره به شانس مجدد رفتند

مرحله مقدماتی مسابقات روئینگ بازی‌های آسیایی اندونزی در پیست پالمبانگ آغاز شد که در اولین مسابقه مجتبی شجاعی نماینده ایران در گروه A روئینگ تک نفره مردان در مرحله مقدماتی به آب زد و با ثبت زمان ۸:۲۱.۷۷ به عنوان سوم دست یافت و راهی جدول شانس مجدد شد.

‎شجاعی روز چهارشنبه در مرحله رپه شارژ رقابت خواهد کرد.

‎ در این گروه شرکت کننده‌هایی از کشورهای ژاپن، تایلند، پاکستان، هند و عربستان حضور داشتند که نماینده ژاپن اول شد و به فینال راه یافت.

در دیگر مسابقه نیز مهسا جاور نماینده ایران در تک نفره بانوان به مصاف حریفانش رفت و در مرحله گروهی سوم شد و به شانس مجدد رفت. او کارش را با زمان 9:18.21 به پایان رساند.

در مسابقه دو نفره تیم ایران با ترکیب محسن شادی و عاقل حبیبیان به آب زد و در گروه خود زمان 7:20.77 را ثبت کرد و چهارم شد. قایق دو نفره ایران نیز با این نتیجه به شانس مجدد رفتند.

قایق دو نفره بانوان ایران به فینال رسید

تیم رویینگ دو نفره ایران به فینال بازی‌های آسیایی جاکارتا صعود کرد. در ادامه‌ رقابت‌های رویینگ این بازی‌ها در بخش دو نفره بانوان، تیم ایران با ترکیب مریم کرمی و پریسا احمدی در مرحله گروهی سوم شد و به فینال این مسابقات راه پیدا کرد.

در این بخش شش قایقران حضور داشتند که همه آنها به مرحله نهایی راه یافتند. قایق ایران بعد از چین و کره جنوبی سوم شد و به فینال رسید.

تیم روئینگ 4 نفره بانوان با قرار گرفتن در رده نخست به فینال A راه یافت

تیم ملی روئینگ 4 نفره بانوان ایران در بازی‌های آسیایی در مرحله مقدماتی اول شد و به فینال A راه پیدا کرد.

در ادامه رقابت‌های قایقرانی بازی‌های آسیایی، در روئینگ 4 نفره بانوان، ملی‌پوشان کشورمان به آب زدند.

در این ماده ایران با ترکیب جاور، کرمی، رحمانی و امیدی‌پارسا به رقابت با حریفان پرداخت.

ملی‌پوشان کشورمان در این ماده با ثبت زمان 7:23.45 در رده نخست قرار گرفتند و به فینال A راه پیدا کردند

نماینده شنای ایران در ۲۰۰ متر آزاد به رکورد ملی نرسید

در روز نخست مسابقات شنا بازی‌های آسیایی جاکارتا علیرضا یاوری در ماده 200 متر آزاد با زمان 1:54:28 به کار حود پایان داد. رکورد ملی 200 متر آزاد در ایران 1:53.32 که علیرضا یاوری شناگر جوان ایران در ۲۰۰ متر آزاد با ایستادن در رتبه ۲۲ نتوانست رکورد ملی را ثبت کند.

برتری کبدی بانوان مقابل کره جنوبی

تیم ملی کبدی بانوان ایران در اولین دیدار خود در بازی های آسیایی 2018 اندونزی با نتیجه 46 بر 20 کره جنوبی را شکست داد. در این بازی که صبح امروز از ساعت 9:40 به وقت محلی آغاز شد ملی پوشان کبدی ایران از همان ابتدا برتری خود را بر حریف دیکته کردند و نیمه اول را 23 بر 9 پیروز شدند. این روند در نیمه دوم هم حفظ شد و تیم ایران با دفاع منسجم و حملات پرقدرت در پایان با نتیجه 46 بر 20 پیروز این بازی شد.

دختران کبدی ایران فردا در دومین دیدار خود در دور مقدماتی از ساعت 11:30 به وقت محلی به مصاف بنگلادش می روند. تیم ملی کبدی مردان ایران هم از ساعت 14:50 امروز به وقت محلی در اولین دیدار خود در بازی های آسیلیی 2018 جاکارتا با ژاپن دیدار می کند و فردا از ساعت 17 پاکستان را پیش رو دارد.

دختران شمشیرباز در یک شانزدهم

شمشیربازان اسلحه اپه مردان و اسلحه سابر بانوان با کسب پیروزی در دور گروهی راهی مرحله حذفی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی شدند.

در آغاز رقابت‌ های شمشیربازی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی از صبح امروز (یک شنبه) رقابت های اسلحه اپه انفرادی مردان و سابر انفرادی بانوان شروع شد.

در بخش انفرادی اسلحه سابر بانوان فائزه رفیعی با دو پیروزی مقابل شمشیربازان کامبوج و قبول سه شکست مقابل نمایندگان کره جنوبی، اندونزی و ژا‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پن راهی مرحله یک شانزدهم نهایی شد و باید از ساعت ۱۱:۳۰ به مصاف پرماتاسارای از اندونزی برود.

نجمه سازنچیان، برابر حریفانی از قزاقستان و تایلند به پیروزی رسید و با وجود شکست مقابل شمشیربازان اندونزی و کره جنوبی گام به مرحله حذفی گذاشت و باید از ساعتی دیگر در این مرحله به مصاف گیان جیاروی از چین برود.

در بخش انفرادی اسلحه اپه مردان محمد رضایی و محمد اسماعیلی دو شمشیرباز ایران بودند که بر روی پیست رفتند که هر دو توانستند با کسب پیروزی های لازم راهی جدول سی و دو نفره شوند.

محمد رضایی ، کاپیتان اسلحه اپه ایران موفق شد قاطعانه با کسب چهار پیروزی و دو شکست به جمع سی و دو نفر پایانی راه یابد و محمد اسماعیلی هم با دو برد و سه باخت به مرحله یک شانزدهم‌ نهایی صعود کرد.

تیم دو نفره تپانچه بادی 10 متر هم به فینال نرسید

هانیه رستمیان و ابراهیم برخورداری در تیراندازی تیمی دو نفره تپانچه بادی 10 متر با کسب عنوان نهمی به کار خود پایان دادند و به فینال نرسیدند.

شروع خوب دختران ووشو

زهرا کیانی در بخش تالو ووشو در فرم جین شو به مصاف حریفانش رفت. او با امتیاز 9.70 به کار خود پایان داد و در رتبه دوم قرار گرفت. زهرا سه شنبه رقابتش را ادامه می‌دهد.

فاطمه حیدری و هانیه رجبی، نمایندگان دیگر ایران در تالو هستند که در فرم نان چوان مسابقه‌ می دهند. فاطمه با 9.37 و هانیه با 9.43 امتیاز به کار خود در این مرحله پایان دادند و فردا در فرم نان دائو مسابقه می دهند.

صعود امیر حسین بادی بدون بازی

صدف وزیری، تنیسور 19 ساله ایران در اولین مسابقه‌اش، مقابل نماینده کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه دو بر صفر بازی را واگذار کرد و خیلی زود از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در ادامه رقابت‌های تنیس، حریف قرقیزستانی امیر حسین بادی مقابل او حاضر نشد و امیر حسین به راحتی به دور بعد صعود کرد.

حذف دختران شمشیرباز در یک شانزدهم

بعد از صعود دختران شمشیرباز به جمع 32 نفر، هر دو نماینده سابر ایران در بخش انفرادی بانوان حذف شدند. فائزه رفیعی و نجمه سازنچیان نمایندگان ایران بودند که دقایقی قبل مسابقه دادند. سازنچیان 15 بر 11 مقابل حریف هندی خود شکست خورد و رفیعی هم 15 بر 13 به شمشیرباز چینی نتیجه را واگذار کرد.

این نخستین حضور تیم ملی شمشیربازی بانوان در بازی های آسیایی بعد از انقلاب بود که به همین جا ختم شد.

شکست سپک تاکرا در اولین مسابقه

تیم سپک تاکرا ایران در اولین مسابقه خود به مصاف کشور میزبان رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

شکست عجیب نصیری

رقابت‌های کشتی آزاد برای تیم ایران با یک شکست عجیب و دور از انتظار و سه پیروزی آسان شروع شد. در آغاز رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، مهران نصیری در دور نخست وزن ۶۵ کیلوگرم به مصاف یرلان بک کاتای دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از چین رفت و در حالیکه با نتیجه ۵ بر صفر از حریف نه چندان مطرح خود پیش بود در پایان با نتیجه ۸ بر ۷ شکست خورد.

او برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به دیدار فینال باشد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۱۸ نفر حضور دارند رضا اطری دارنده مدال برنز آسیا پس از استراحت در دور نخست مقابل نماینده کشور نپالدر یک مبارزه آسان در مدت زمان ۲ دقیقه با نتیجه ده بر صفر پیروز شد.اطری در دور سوم با برنده نماینده کشور فیلیپین و محمودجان شاوکاتوف دارنده مدال نقره آسیا از کشور ازبکستان کشتی خواهد گرفت. در گروه اطری ساندیپ تومار قهرمان آسیا از هند، بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از مغولستان و کیم سئونگ گئون از کره جنوبی حضور دارند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۲۱ نفر حضور دارند مصطفی حسین خانی دارنده مدال برنز جهان در دور نخست به مصاف کشتی گیری از کشور بنگلادش رفت و در یک مبارزه آسان در مدت زمان ۲ دقیقه با نتیجه ده بر صفر به برتری رسید.حسین‌خانی در دور بعد نماینده کشور ترکمنستان را 12 بر 2 شکست داد. در گروه حسین خانی بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیان از ازبکستان، آدام باتیروف قهرمان آسیا از بحرین، یوهی فوجینامی دارنده مدال برنز جهان از ژاپن و مانداراخان گانزوریک دارنده مدال برنز جهان و نقره آسیا از مغولستان حضور دارند.

در ادامه این رقابت‌ها امروز(یکشنبه) حسن یزدانی در وزن ۸۶ و علیرضا کریمی در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز به مصاف حریفانشان می‌روند.

فردا (دوشنبه) پرویز هادی آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به روی تشک خواهد رفت.

پیروزی یک طرفه تیم ملی کبدی مردان ایران مقابل ژاپن

تیم ملی کبدی مردان ایران در اولین دیدار مرحله گروهی خود در بازی های آسیایی مقابل ژاپن بازی کرد که شاگردان مازندرانی این بازی را با نتیجه ۵۵ بر ۱۹ به سود خود پایان دادند. تیم ملی مردان ایران با ترکیب فاضل اتراچالی، ابوذر مهاجر، محمد اسمعیل نبی بخش، هادی اشترک، ابوالفضل مقصودلو محلی، حمید میرزایی نادر، محسن مقصودلو جعفری، محمد قربانی، میثم عباسی، محمد ملاک، محمد امین نصرتی، محمد اسماعیل مقصودلو در این بازی ها حضور دارد. تیم ملی کبدی مردان در این دوره از بازی ها در مرحله گروهی با پاکستان، ژاپن، نپال، مالزی و اندونزی همگروه است و باید فردا دوشنبه به مصاف پاکستان برود.

بختیار و سلحشوری، فینالیست شدند

در ادامه رقابت‌های پومسه تکواندو کوروش بختیار و مرجان سلحشوری در بخش انفرادی در مرحله نیمه نهایی با غلبه بر حریفان خود فینالیست شدند. در ادامه رقابت‌های پومسه تکواندو کوروش بختیار در بخش انفرادی در مرحله نیمه نهایی با غلبه بر نماینده چین تایپه فینالیست شد. او برای رسیدن به این مرحله حریفانی از اندونزی و کامبوج را از پیش رو برداشت تا برنزش مسجل شود و در مرحله نیمه نهایی با چین تایپه روبرو شود. بختیاری در این مرحله با امتیاز 8.57 برنده شد تا نخستین فینالیست کاروان ایران در این رقابت ها شود.

مرجان سلحشوری پومسه رو تیم بانوان ایران نیز در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف نماینده مالزی رفت که توانست با حساب 8.43 بر 8.3 او را شکست داده و دومین فینالیست ایران در بازی‌های آسیایی شود.

دو مدال در انتظار کشتی

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی دو برد خوب توسط رضا اطری و حسن یزدانی برای کشتی ایران رقم خورد.

رضا اطری در وزن 57 کیلو گرم در یک مسابقه سخت و دشوار به مصاف ساندیپ تومار دارنده مئدال طلای آسیا رفت و در یک کشتی پر افت و خیز توانست 15 بر 9 برنده شود.

در این رقابت سخت اطری دو بار با اجرای فن لنگ و یکبار کول انداز 10 امتیاز از حریف قدرتمند خود کسب کرد.

در وزن 86 کیلو گرم هم حسن یزدانی در یک رقابت آسان در کمتر از 44 ثانیه حریف نه چندان مطرح خود از کشور میزبان را 10 بر صفر شکست داد.

دو نقره بر گردن مرجان سلحشوری و کوروش بختیار

کاروان ایران در روز نخست بازی های آسیایی به دو مدال نقره رسید. در ادامه رقابت‌های پومسه تکواندو در فینال بخش انفرادی بانوان، مرجان سلحشوری با شکست مقابل رقیبی از کشور میزبان(اندونزی)، مدال نقره این بازی‌ها را از آن خود کرد. سلحشوری با امتیاز 8.47 مقام دوم را کسب کرد و نماینده اندونزی با امتیاز 8.69 اول شد.

سلحشوری با شکست حریفانی از ماکائو و ژاپن راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. او در این مرحله با پومسه رو مالزی روبه‌رو شد که توانست او را شکست داده و راهی فینال شود.

پیش از این کوروش بختیار نیز در بخش پومسه انفرادی مردان نیز به مدال نقره دست یافت. کوروش بختیار به عنوان نماینده ایران به مصاف رقیب کره‌ای رفت که با شکست مقابل رقیب خود، مدال نقره این رقابت ها را از آن خود کرد. بختیار با امتیاز 8.81 در مقابل امتیاز 8.83 حریف، نتیجه را به نماینده کره واگذار کرده و نقره گرفت. بختیار برای رسیدن به این مرحله حریفانی از اندونزی و کامبوج را از پیش رو برداشت تا در مرحله نیمه نهایی با نماینده چین‌تایپه روبرو شود. بختیار در این مرحله با امتیاز 8.57 برنده شد تا نخستین فینالیست کاروان ایران در این رقابت ها شود.

اطری به فینال نرسید

کشتی گیر وزن 57 کیلو گرم تیم ملی کشتی آزاد در مصاف بک بایار اردنباخت مغولستانی شکست خورد تا شانس رسیدن به فینال را از دست بدهد. رضا اطری با صعود به فینال می‌وانست طلسم 24 ساله کتی را بشکند اما در نهایت در مصاف با این حریف قدرتمند 8 بر 2 شکست خورد و حالا برای مدال برنز تلاش کند.

کدخبر: 408948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟