وقتی استقلال مانع آسیایی شدن سپاهان شد!

فصل گذشته پس از مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس که سه هفته زودتر از پایان رقابت‌ها اتفاق افتاد، یکی از جذابیت های جدول رده بندی کسب رتبه چهارم جدول بود که سه تیم سپاهان، ذوب آهن و پیکان برای آن تلاش می کردند و در نهایت این تیم ذوب آهن بود که با مجتبی حسینی موفق شد با یک امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان در این رتبه قرار بگیرد. در پایان لیگ شانزدهم سبزپوشان اصفهانی 46 امتیازی شدند و سپاهان 45 امتیازی و استقلال Esteghlal نیز به لطف برتری مقابل سپاهان در هفته سی ام موفق شد رتبه دوم را کسب کند و با یک امتیاز بالاتر از تراکتورسازی از حضور در مسابقه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا معاف شود.
در ادامه اگرچه قهرمانی نفت تهران در جام حذفی در ظاهر تمام تلاش های سبزپوشان اصفهانی را که برای کسب این رتبه در هفته های پایانی انگیزه زیادی داشتند از بین برد، اما ادامه مشکلات مالی و شرایط عجیب نفتی ها باعث شد تا ذوب آهن که رتبه چهارم را در لیگ شانزدهم کسب کرده بود جایگزین آنها شود.
این ها در شرایطی بود که فصل گذشته تیم سپاهان با زلاتکو کرانچار در 6 هفته انتهایی که هدایت این تیم را عهده دار شده بود، نتایج بسیار خوبی گرفت و از 6 مسابقه 13 امتیاز کسب کرد؛ اما شکست برابر استقلال در ایستگاهی پایانی که در ورزشگاه آزادی Freedom با نتیجه 2 بر 1 رقم خورد باعث شد تا آنها رقابت برای کسب عنوان چهارمی را به تیم همشهری واگذار کنند. در این مسابقه ابتدا مهرداد محمدی موفق شد در دقیقه 40 شاگردان کرانچار را از حریفشان در ورزشگاه آزادی پیش بیاندازد ولی در ادامه دو گل جابر انصاری در دقیقه 60 و فرشید باقری در دقیقه 87 باعث شد تا استقلالی ها با پیروزی از زمین مسابقه خارج شوند و سپاهانی ها در نهایت جدال برای کسب عنوان قهرمانی را به حریف همشهری واگذار کنند.
البته وقتی نفت تهران با علی دایی موفق شد، قهرمان جام حذفی شود، سپاهانی‌ها نیز با عذاب وجدان کمتری به اتفاقات رخ داده نگاه می کردند، اما حالا با شرایط پیش آمده و اینکه ذوب آهن توانست مزد پیروزی برابر پدیده را در هفته پایانی بگیرد، وضعیت به کلی تفاوت کرده و شاید حالا هواداران و تمامی اعضای تیم سپاهان با حسرت بیشتری به اتفاقاتی که رقم خورده و باعث صعود رقیب همشهری به لیگ قهرمانان آسیا شده، نگاه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 327305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟