گزارش AFC از حماسه 128هزار نفری آزادی

در شرایطی که بازی های پلی آف انتخابی جام جهانی 2018 روسیه به حساس ترین مقطع خود رسیده است، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با بازگشایی پرونده پلی آف 20 سال گذشته جام جهانی در قاره آسیا و اقیانوسیه به بازی حماسی ایران و استرالیا در دور رفت خود اشاره و به نکات جالب توجهی اشاره کرد.
در ابتدای این گزارش آمده است:« استرالیا در حالی برای رسیدن به چهارمین جام جهانی تاریخ خود در پلی آف به مصاف هندوراس رفت که همواره شانس با این تیم در پلی آف ها همراه نبوده است. شاید بهترین خاطره آنها در پلی آف های جام جهانی برابر اروگوئه در سال 2005 رقم خورد؛ اما بدترین خاطره این تیم نیز 20 سال قبل برابر ایران بود که به طرز جالب توجهی از صعود به جام جهانی 98 فرانسه بازماند».
در ادامه این گزارش نویسنده سایت afc به بازی رفت ایران و استرالیا در تهران اشاره و نوشت:« در روزی که بیش از 128 هزار نفر به ورزشگاه آزادی Freedom آمده بودند کانگوروها به تساوی 1-1 مقابل ایران قناعت کردند آن هم در شرایطی که میزبان تلاش زیادی کرد تا با بهره بردن از امتیاز میزبانی بتواند برنده از زمین خارج شود. استرالیا که خوشحال از این تساوی بود خبر نداشت در بازی برگشت چه پایان تلخی انتظارش را می کشد».
در این گزارش سایت afc از خداداد عزیزی به عنوان قاتل The Murderer استرالیا نام برد که هم در بازی رفت گل تساوی ایران را به ثمر رساند، هم در بازی برگشت که باعث شد یکی از نسل های طلایی فوتبال این کشور در حسرت حضور در جام جهانی 1998 فرانسه بسوزند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 326222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟