چراعمر ماشین لباسشویی کم می شود / این 5 عامل را بشناسید

عدم توجه به میزان وزن لباس:

باید توجه داشته باشید اگر ماشین لباسشویی 7 کیلویی دارید. میزان وزن لباس مناسبی که باید برای شستشو داشته باشید نهایتا 4 کیلو هست. 3 کیلو گرم دیگر آبی هست که وارد دیگ و جذب لباس می شود و باعث افزایش وزن می شود. به این نکته توجه داسته باشید.

استفاده از شوینده های نامناسب:

اگر از شوینده های پودری استفاده می کنید، دقت داشته باشید که این شوینده باید در آب حل شود، وگرنه بعد از اتمام شستشو وارد منافذ دیگ ماشین لباسشویی می شود و به مرور باعث ایجاد رسوب می شود و مانع آبرسانی کامل به لباس و شستشو می شود.

بستن درب ماشبن لباسشویی بعد از شستشو:

توجه داشته باشید که حتما باید بعد از شستوی لباس و اتمام کار درب لباسشویی رو باز بگذارید. چون هم بوی موادشوینده از بین برود، هم دیگ لباسشویی خشک شود، چون اگر خشک نباشد تولید باکتری و بوی بد می کند.

یکی از عواملی که دیگ لباسشویی بوی بد می گیرد بستن درب ماشین لباسشویی قبل از خشک شدن کامل هست. می توانید برای اطمینان با یک پارچه خشک درون و لاستیک دور درب را خشک کنید.

تراز نبودن ماشین لباسشویی:

اگر لباسشویی در جای صاف و تراز نباشد، هنگام استفاده از شستشو و خشک کن دچار لرزش زیادی می شود که به مرور به موتور آسیب جدی می رساند. استفاده از دور خشک کن بالا در لباسشویی نقش زیادی در لرزش آن دارد، پس از دور خشک کن بالا استفاده نکنید.

درست استفاده کردن از برنامه های شستشو:

دقت کنید که دلیل تعداد برنامه شستشوی بالا به خاطر این هست که هر لباس در هر شرایطی نیاز دارد با برنامه مخصوص به خودش شسته شود تا بهترین نتیجه را بگیرید. استفاده بی جهت از یک برنامه به صورت مداوم در دراز مدت روی عملکرد شستشو تاثیر می گذارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟