نقش دکوراسیون اتاق خواب بر آرامش

فروشنده‌ها کارشان را خوب بلدند. آسان‌تر از آنکه فکرش را بکنیم چشممان را به وسیله تازه‌ای خیره می‌کنند و آن را به خانه‌مان می‌فرستند. اما مراقب باشید! اگر می‌خواهید یک اتاق خواب آرامش‌بخش را طراحی کنید، باید در برابر وسوسه خرید وسایل متعدد بایستید و اتاقتان را با وسایل غیرضروری انباشته نکنید. در ادامه این مطلب، رازهای دیگری را در مورد دکوراسیون اتاق خواب با شما در میان می‌گذاریم.

هیچ چیز به اندازه سادگی تاثیرگذار نیست

اتاقی که چشم‌هایتان در آن بسته و چراغ ذهنتان در آن خاموش می‌شود را به یک هزارتو تبدیل نکنید. سادگی و خلوتی اتاق خواب، به شما احساس خوب سبکی می‌دهد. حتما امتحانش کنید.

دلبندهایتان را در اتاق بگذارید

گفتیم که جای کتابخانه اتاق‌خواب نیست، اما معنایش این نیست که نباید کتاب شعر محبوب یا رمانی که گاه و بی‌گاه سراغش می‌روید را در اتاق خواب بگذارید. می‌توانید مجله دلخواه و یکی دو کتاب را کنار تخت‌تان بگذارید و آنها را به نمادهایی برای آرامش ذهنی تبدیل کنید.

اتاق خواب را رنگارنگ نکنید

استفاده از یک طیف رنگی در اتاق خواب، آرامشتان را بیشتر خواهد کرد. طیف خاکستری که به سمت سفید کشیده می‌شود، می‌تواند گزینه مناسبی باشد اما اگر میلی به انتخاب این رنگ ندارید، می‌توانید سراغ سبز یا آبی هم بروید. پیشنهاد می‌کنیم که در اتاق‌خوابتان از رنگ‌های گرم کمتر استفاده کنید تا خواب آرام‌تری داشته باشید. رنگ‌های گرم ذهن شما را هشیار نگه می‌دارند.

داستان را خلاصه کنید

به جای پیچیده کردن طراحی اتاق، از طرح‌های مینیمال برای چیدمان کمک بگیرید. نیازی به پاتخی‌های پر از کشو ندارید؛ همه چیز را به کمد دیواری که درهای بسته دارد منتقل کنید؛ در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید کتابخانه را از این اتاق بیرون ببرید و تا جایی که می‌توانید فضا را سبک کنید.

نور را به اتاقتان دعوت کنید

سعی کنید اتاق پنجره‌دار خانه را برای خواب انتخاب کنید. اجازه دهید که صبح‌ها، نور طبیعی بیدارتان کند و با پرده‌های ضخیم همیشه کشیده، اتاق را به تاریکخانه تبدیل نکنید. اگر می‌خواهید دکوراسیون اتاق خواب تان را تغییر دهید، در قدم اول اجازه دهید که نور صبحگاهی جریان پیدا کند و ساعت بدنتان را تنظیم کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟