راهکاری ساده برای جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی

سیب زمینی و پیاز هر دو جزو مواد غذایی پر مصرف هستند که نگهداری آنها شاید به نظر آسان باشد ولی اینطور نیست. اگر سیب زمینی و پیاز را به طرز صحیحی نگهداری نکنید، جوانه می زند و خواصش را از دست می دهد.

سیب زمینی در آشپزخانه گاهی جوانه می زند یا سبز می شود.ترفندهایی برای ماندگاری سیب زمینی در آشپزخانه وجود دارد که در صورت رعایت آن ها می توانید مدت زمان بیشتری ماندگاری سیب زمینی را تضمین کنید. شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد ولی کار بسیار بزرگی است و نکات ریزی را باید رعایت کنید.

برخی مواد غذایی را می توان کنار هم نگه داشت و هیچ مشکلی هم ایجاد نمی شود ولی نمی توان تمام اقلام غذایی را با هم و یک جا کنار هم نگهداری کرد و بهتر است برای ماندگاری بیشتر، هر کدام را به صورت جداگانه نگهداری کنیم. یکی از نکاتی باید رعایت کنید جدا نگه داشتن پیاز و سیب زمینی است. پیاز و سیب زمینی را باید در محلی خنک و دور از نور خورشید و ترجیحا داخل کابینتی که تاریک باشد، نگهداری کرد ولی باید این نکته را به یاد داشته باشید که کنار هم نگه داشتن پیاز و سیب زمینی می تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد.

پیازی که در آشپزخانه نگهداری می کنید گاز اتیلن تولید می کند، گاز اتیلن باعث جوانه زدن سیب زمینی می شود و کیفیت سیب زمینی شما را از بین می برد مگر این که قصد کاشت سیب زمینی را داشته باشید که در این صورت برای افزایش سرعت جوانه زدن سیب زمینی می توانید سیب زمینی و پیاز را در یک سبد نگهداری کنید. ولی اگر می خواهید جلوی جوانه زدن سیب زمینی را بگیرید و مدت زیادی آن را در کابینت نگه دارید، باید سیب زمینی و پیاز را در دو سبد مجزا بگذارید.

روش دوم استفاده از سیب درختی است. برای پیشگیری از جوانه زدن سیب‌زمینی، درون کیسه آن‌ها، یک سیب درختی قرار دهید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 446851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟