نکات کلیدی مراقبت از یخچال

1. کویل های کندانسور را دو بار در سال تمیز کنید:

از قلم مو درشت استفاده کنید ؛ کویل های کندانسور مسئول حذف گرما از یخچال و فریزر هستند. آنها بزرگ هستند، مانند کویل های رادیاتور واقع در پشت و یا در زیر واحد. هنگامی که گرد و غبار و کثافت به کویل چسبیده است، برای یخچال و فریزر حذف گرما سخت تر می شود در نتیجه مصرف انرژی افزایش پیدا می کند. بدون تمیز کردن منظم، می تواند به مشکلات و تعمیرات گران قیمت منجر شود ؛ با استفاده از این قلم مو درشت به راحتی و آسان کویل ها را تمیز کنید و برای این کار دستورالعمل های مربوط به آن را برای یخچال خود دنبال کنید.

2. تمیز کردن و تعویض واشر:

واشر مهر و موم لاستیکی است که بیرون درب یخچال و فریزر است و این بخش غالبا نادیده گرفته می شود که کار مهم در از بین بردن هوای گرم را دارد.آن را به طور دوره ای با یک پاک کننده مانند اسپری غلیظ شده گوگان تمیز کنید.با گذشت زمان، واشرهای دیگر پوشانده می شوند و دیگر مهر و موم نمی کنند و یخچال و فریزر ها کارآیی خود را از دست می دهند. گفته می شود شده که واشرها بعد از چند سال ضعیف، شل و پاره می شوندو هنگامی که این اتفاق می افتد، هوای گرم وارد یخچال و فریزر می شود و باعث می شود که گرما از بین نرود این بدان معنی است که مصرف انرژی و صورتحساب برای شما بیشتر می شود ؛ خوشبختانه، واشر ارزان قیمت است و معمولا تعویض آن بسیار آسان می باشد.

3. یخ زدگی:

از بین بردن یخ یخچال فریزها به صورت دستی:

هنگامی که یخ در دیواره های داخلی فریزر به ضخامت یک و نیم اینچ (یا کمی بیشتر از یک سانتی متر) انباشته می شود ، غذا را از یخچال / فریزر بیرون بیاورید، ترموستات را خاموش کنید یا دستگاه را از برق جدا کنید و اجازه دهید تمام یخ ها ذوب شود.هنگامی که یخ به طور کامل ذوب شد، دستگاه را به برق بزنید، منتظر بمانید تا به دمای خود برسد و غذا را داخل بگذارید.یخچال و فریزر خود را یخ زدایی کنید اگر یخچال و فریزر یخ زدایی خودکار دارد، نیازی به انجام این کار ندارید ؛ هر شش تا هشت ساعت، یخچال کمی سرد می شود تا ذوب شدن یخ زدگی روی کویل ها را خنثی کند در نتیجه یخچال فریزر آب می دهد.

اگرچه آب تبخیر می شود، لازم است که به طور منظم ظرف را برای جلوگیری از بو و رشد باکتری ها تمیز کنید و برای تمیز کردن آن از آب گرم و مقدار کمی مواد شوینده استفاده کنید. کتابچه راهنمای دستورالعمل های خاص مربوط به این ارائه شده است، اما در بیشتر مدل ها، با جدا کردن کوره پایین و کشیدن ظرف، می توانید به ظرف دسترسی پیدا کنید.

4. داخل یخچال را تمیز کنید:

یخچال را هفتگی تمیز کنید، از پارچه ای که با آب گرم خیس کرده اید، برای پاک کردن و حذف چرک ها و پاک کردن از قفسه ها و دیوارها استفاده کنید. تمیزکننده کار را ساده تر می کند و لکه ها و کرم های چسبنده را بدون چربی زیادی از بین می برد ؛ شما همچنین می توانید از این پاک کننده برای درب و دستگیره استفاده کنید.از ظروف محفوظ هوا برای حذف بو و نگه داشتن طولانی مدت غذا استفاده کنید.

اگر یک آیتم ضعیف بسته بندی شده (یعنی کارتن میوه) یا به احتمال زیاد یک نشتی (یعنی گوشت منجمد)دارد، قبل از ذخیره آن روی یک بشقاب قرار دهید.

برای محل های فولادی ضد زنگ:

این محلول تمیز کردن و این دستمال مخصوص برای حذف علائم کثیفی و اثر انگشت در یخچال و فریزر فولادی ضد زنگ طراحی شده است.در حین تمیز کردن، بهتر است "رنگ" یا الگوی فولادی ضد زنگ را دنبال کنید.

5. گندزایی کردن:

یخچال و فریزر را گندزایی کنید ؛ بوها را با یک ضدعفونی کننده که مخصوص یخچال طراحی شده است، حذف کنید. طبق گفته سازنده، این ماده ضدعفونی کننده تا 50 برابر موثرتر از نوشابه برای حذف بوی مواد غذایی است.

6. دستگاه یخ ساز یا تصفیه آب را تعویض کنید:

فیلتر آب یخچال را تعویض کنید ؛ فیلتر تصفیه آب را حداقل هر شش ماه باید تعویض کنید.

برای اینکه فریزر بر اثر نور خورشید آسیب نبیند ، بهتر است آن را کنار پنجره قرار ندهید .

برای جریان یافتن هوا در پشت فریزر، باید 20 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.

فریزر و یخچال باید از وسایل گرمازا مانند اجاق گاز ، بخاری و شوفاژو... دور باشند.

از قرار دادن وسایل تزیینی مانند گلدان و مجسمه بر روی فریزر و یخچال های ساید جدا خودداری کنید.

3 ماه یک بار و حداکثر هر 6 ماه یک بار فریزرهای برفک زا را تمیز کنید.

برای کاهش صدا و جلوگیری از فشار بر موتور، باید یخچال شما تراز باشد.

با توجه به دمای هوا درچه فریزر را تنظیم کنید .

مواد غذایی مختلف را با هم در طبقات نگذارید و بهتر است موادی مانند گوشت و مرغ و ماهی را در طبقات بالا و سبزیجات را در طبقات پایین تر بگذارید .

مواد غذایی را که در فریزر میگذارید حتما باید نایلکس داشته باشند تا طعم و بوی مواد دیگر را به خود نگیرند.

بر روی مواد غذایی تاریخ درج کنید و بهتر است مواد غذایی را برای مدت طولانی نگه ندارید.

ظروف شیشه ای برای نگهداری مواد غذایی مانند حبوبات و خشکبار مناسب نیستند.

برای قرار دادن مواد غذایی درون فریزر بگذارید تا کاملا سرد شوند و هوای داخل بسته های مواد غذایی را خارج کنید .

نگهداری اصولی یخچال

برای کندن یخ فریزر هیچ گاه از وسایلی مانند کف گیر و قاشق و... استفاده نکنید وابتدا چند ساعت فریزر را از برق بکشید تا یخ هایش آب شود و سپس آن را تمیز کنید و یا می توانید برای سریع تر آب شدن یخ های فریزر از پنکه و سشوار استفاده کنید.

هنگامی که یخ های فریزر کاملا آب شد با پارچه ای آن را خشک کرده و برای شستشو از جوش شیرین و آب استفاده کنید.

نوار دور فریزر را باید کاملا خشک کنید.

از بوگیرهای مخصوص فریزر یا یک تکه زغال برای رفع بوی نا مطبوع فریزر استفاده کنید .

در صورت روشن شدن چراغ قرمز فریزر باید بدانید مشکلی در برق رسانی یا منبع گاز فریزر پیش آمده، برای رفع مشکل با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید .

روشن شدن چراغ قرمز فریزربدین معنا است که اشکالی در برق رسانی یا منبع گاز فریزر پیش آمده که برای رفع این مشکل باید به تعمیرکار مجرب مراجعه کنید .خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

کدخبر: 424996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟