7 کار مهم که فرزندان باید در خانه انجام دهند

در این مطلب مواردی را لیست کرده ایم که بچه ها تا قبل از ۱۳ سالگی باید یاد بگیرند. موارد زیر را بخوانید تا بتوانید فرزندی موفق را بزرگ و تربیت کنید.

به دست آوردن ومدیریت پول: مهارت های پایه اقتصادی را از زمانی که شمردن را یاد گرفتند به آن ها آموزش دهید. برای آن ها پول توجیبی تعیین کنید و به آن ها پس انداز کردن را یاد دهید.

کارهای ساده خانه: به بچه ها کارهای ساده خانه مثل تمیز کردن میز بعد از غذا یا جمع کردن لباس ها برای شستن را یاد دهید. تا قبل از ۱۳ سالگی آن ها باید یاد بگیرند که لباس هایشان را اتو کنند، بتوانند ظرف بشورند، ملافه تختشان را عوض کنند، خودرو را بشورند و اتاقشان را مرتب کنند.

آماده کردن غذا: آشپزی یک مهارت مهمی است که بچه هایتان نیاز به یاد گرفتن دارند تا در زندگی آینده شان بتوانند استفاده کنند.

خرید کردن: بچه ها را به مرکز خرید لوازم و مواد غذایی ببرید و بگذارید مهارت هایی چون خرید طبق بودجه  فعلی و نوشتن لیست خرید را یاد بگیرند.

بهداشت شخصی: خیلی ها فکر می کنند که بچه ها خودشان بهداشت شخصی را به صورت طبیعی یاد می گیرند. اما در واقع پدر و مادر باید به بچه هایشان اهمیت دوش گرفتن روزانه، عوض کردن لباس، زدن ریش یا موهای زائد و بهداشت دهان را یاد بدهند.

مدیریت زمان: بچه شما باید قادر به برنامه ریزی، اولویت بندی و کار مفید باشد.

مهارت های اجتماعی و ادب: از همان سنین پایین باید به بچه ها ادب داشتن و احترام به بزرگ ترها را یاد دهید.

 

کدخبر: 392239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟