با خمیر اسلایم قدرت تخیل تان را بالا ببرید

«خمیر اسلایم» یک خمیربازی شگفت انگیز و اعتیاد آور است که این روزها بین نوجوانان حسابی محبوب است و بازار Store فروش آن حتی فروشگاه های مجازی داغ داغ است. اما داستان این خمیر چیست؟

 تا همین چند وقت پیش وسیله‌ای به نام «اسپینر» در دست و بال جوان‌ها و نوجوان‌ها می‌چرخید. وسیله‌ای که قیمت آن از ۱۰ هزارتومان شروع می‌شود و حتی به یک میلیون تومان هم رسیده بود و در هرکجای شهر که قدم می‌زدید انواع و اقسام آن را در دست نوجوان‌ها و حتی بزرگترها می‌دید. وسیله‌ای که خرید آن با یک توجیه‌ داشت:«استرس آدم را کم می‌کند.»

حالا چند وقتی ست خمیربازی عجیب و غریبی به نام اسلایم جایگزین اسپینرها شده تا نوجوانان این بار با ورز دادن یک خمیربازی هیجان انگیز انرژی‌شان را خالی کنند. خمیری که تاکنون فروش خوبی داشته و در همه فروشگاههای لوازم التحریر و حتی فروشگاههای مجازی یک عضو ثابت است. اما این خمیر چیست و ازچه چیزهایی ساخته شده و چرا تا این اندازه محبوب است؟

تقویت قدرت تجسم و هندسه با اسلایم!

در تعریف خمیر اسلایم در یکی از فروشگاه های اینترنتی نوشته شده:«اسلایم یک ماده خمیری است که حالت ارتجاعی و کشسانی بالا و ژلاتینی دارد که به هیچ عنوان به دست نمی چسبد و به شکل های گوناگوی درمی آید. خمیر اسلایم یک نوع خمیر بازی اعتیاد آور است که باعث سرگرمی Hobby و نشاط می شود ، مرتب ماساژ Massage دادن اسلایم باعث بیرون ریختن فشارها و استرس روزانه می شود و ورزش Sport خوبی برای عضلات دست است.همچنین بازی با خمیر اسلایم باعث پرورش قدرت تجسم فضایی و هندسی می شود و میتواند باعث بهبود خلاقیت در فرزند دلبند شما شود. این خمیر هیچ عارضه و حساسیت پوستی برای دست بوجود نمی آورد ولی بهتر است پس از هر بار استفاده دستان خود را بشویید. خمیر اسلایم را برای مدت طولانی بدون در و در مکان های سرد رها نکنید زیرا باعث سفت شدن آن می‌شود این خمیر مناسب تمامی رده های سنی بالای ۵ سال است.» ‌.

اسلایم خانگی بسازیم

اگر کلیدواژه «خمیر اسلایم» را در اینترنت جستجو کنید. فیلم‌های زیادی می‌بینید که آموزش انواع و اقسام این خمیر شگفت انگیز را با مواد مختلف به شما یاد می‌دهند تا بیشتر متوجه شوید که موج اسلایم تا چه اندازه در جهان همه‌گیر شده‌است که حتی علاوه بر فروش‌های اینترنتی آموزش آن نیز به مردم داده می‌شود تا حتی اسلایم را به صورت خانگی بسازند. اما مواد تشکیل دهنده این ماده جادویی از چسب چوب یا چسب مایع، شامپوی موی سر، پودر بوراکس، آب ولرم و نوعی قطره چشم و رنگ‌های خوراکی ساخته می‌شود و به گونه ای ست که به دست نمی چسبد و حتی برخلاف سایر خمیرهای بازی رد انگشت روی آنها نمی ماند.

انرژی‌مان را تخلیه می‌کند

اسلایم ها شکل های مختلفی دارند و بسته به رنگ و اندازه شان قیمت هایشان هم تغییر می کند و از ۱۰ تا ۴۰ هزارتومان قیمت گذاری می‌شوند. طرفداران اسلایم علاوه بر رنگ‌های زیاد و جذاب این خمیر شیفته شکل‌پذیری راحت این نوع خمیر هستند و تاکید می‌کنند که با فشار دادن و ورز رفتن با آن می‌توانند انرژی‌شان را تخلیه کنند و اینکه می‌توانند با اسلایم‌هایشان کارهای عجیبی انجام دهند. مثلا باد کردن آن به صورت بادکنک و یا ریختن آن در قالب‌های مختلف.البته شگفتی‌های اسلایم برای برخی هم زود تمام می‌شود و بعد از چندبار بازی کردن، این خمیر شکل پذیر برایشان خسته کننده می‌شود تا اسلایم برایشان تبدیل به یک فعالیت بیهوده شود.

کودکان بازی نکنند

با این حال این خمیر بازی بین برخی از پزشکان و پدر و مادرها محبوب نیست و معتقدند مواد تشکیل دهنده این خمیر برای کودکان مضر است. عده‌ای هم به پودر «بوراکس» موجود در این خمیر انتقاد دارند. بوراکس پودر سفیدرنگی است که در آب به راحتی حل می‌شود و مواد تشکیل دهنده بسیاری از شوینده‌ها و لوازم آرایش است. وجود همین ماده در این خمیر باعث شده که برخی از منابع خبری از بیماری‌زا بودن آن برای کودکان خبر دهند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329757 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟