آیا کسی از مهناز افشار خواست صدای مردم باشد؟

به گزارش رکنا ، عاقبت یکی از سلبریتی‌های جنجالی عطای حضور در شبکه اجتماعی توییتر را به لقایش بخشید. به نظر می‌رسد، علت ترک عادت مجازی «مهناز افشار» اشتباه اخیر وی در انتشار توئیت کنایه آمیز به هنرمند دیگر یعنی «پگاه آهنگرانی» بود.

همین موضوع سبب واکنش کنایه آمیز مهناز افشار شد که وی به سبب اینکه موضوع ممنوع الخروجی خود را حل و فصل کند این سخنان را علیه سلبریتی‌ها گفته است. اما بعد از مدتی «منیژه حکمت» کارگردان سینما و مادر پگاه اهنگرانی توئیتی از قول وی در پاسخ به افشار منتشر کرد و گفت این فیلم برای دو سال پیش بوده است و اصلا ربطی به مسئله‌ای که مهناز افشار به آن اشاره می‌کند، ندارد.

انتقاد از حضور سلبریتی‌ها در هر حوزه‌ای و اظهار نظر‌های غیرکارشناسی آن‌ها تنها مختص به همین موضوع نیست. چندی پیش بود که «رضا کیانیان» در بخشی از یک مصاحبه تفصیلی با روزنامه همشهری در اشاره به بیان دغدغه‌های محیط زیستی خود در فضای مجازی و اینکه چرا رویکرد دیگری در فضای مجازی ندارد، گفته است: «لزومی نمی‌بینم که در مورد همه مسائل موضع‌گیری کنم.»

«حمید گودرزی»، بازیگر سینما و تلویزیون هم از جمله افرادی بود که روی آنتن سیما از ورود سلبریتی‌ها به هر حوزه‌ای انقاد کرد و با گلایه از سلبریتی‌هایی که ژست همدردی با مردم می‌گیرند، خاطرنشان کرد: «واقعاً این شرایط سلبریتی‌ها را نمی‌توان تحمل کرد که درباره هرچیز و هرکسی اظهارنظر می‌کنند. ورود به هر حوزه‌ای به واقع تخصص لازم می‌خواهد که این دوستان ندارند. درباره مشکلاتی که همه جامعه درگیر آن هستند همدردی می‌کنند، اما واقعیت امر همدردی نیست برای جذب فالوور این پست‌ها و اقدامات فضای مجازی انجام می‌شود. فکر می‌کنند اگر بحث گوشت، دلار و دغدغه‌های دیگر امروز جامعه را مطرح کنند محبوب‌تر می‌شوند، در حالیکه دغدغه خیلی از دوستان، مردم نیست.»

بعد از این موارد بود که مهناز افشار در یک توئیت قابل تامل که حاکی از منت گذاری بر سر مردم بود مطرح کرد که دیگر نمی‌خواهد صدای دیگران باشد. سئوال اساسی اینجاست که چه کسی از این سلبریتی خواسته که صدای درد جامعه باشد؛ و سئوال مهمتر اینکه آیا ورود وی به حوزه‌های مختلف باعث ایجاد چه نتیجه‌ای شده است؟ آیا باعث حل مشکلات شده یا بیشتر مشکلات را تشدید و به سر حد بحران برده است؟

واقعیت این است که برای اینکه برای خود مسئولیت اجتماعی تعریف کنیم نیازی به جنجال سازی و حاشیه سازی نیست. بسیاری از مشکلات اجتماعی کشور راه حل می‌خواهند و در گفتگو و بدون ایجاد تنش این مسائل قابل حل هستند، اما بعضا دیده می‌شود که ورود جهت دار برخی خصوصا افراد مشهور به این موارد بیشتر باعث ایجاد تنش شده تا حل و فصل آن.

بوده اند افرادی که در حوزه‌های مختلف از شهرت خود استفاده کرده اند تا مشکلات را رفع کنند و موارد اغلب مثبت بوده است.تلاش برای پیدا کردن زهرا کودکی که گم شده و مادر و پدر وی در انتظار بی امان برای پیدا شدن فرزندان و گرفتن یک نشانه و خطی از وی بی تاب هستند، یکی از همین موارد است.

امروز دیده می‌شود که بسیاری از سلبریتی‌ها برای کمک به همین والدین دست به کار می‌شوند و از پرمخاطب بودن صفحه خود استفاده می‌کنند. اما اینکه در اظهاراتی غیرکارشناسی بدون توجه به تبعات و واقعیت جامعه وارد گود شویم و فقط خواسته خود را فریاد بزنیم اسمش را نمی‌توان صدای دیگران گذاشت. قواعد حضور سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی اگر با مهربانی و کمک کردن به آحاد جامعه چیده شود قطعا به منت گذاری برای مردم نمی‌کشد و نتیجه بهتری در حل مشکلات مردم دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 505915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟