تصویری حاشیه‌ساز از گلزار / او باید قبل از انتشار حواسش را جمع می‌کرد + عکس

«محمدرضا گلزار» که این روز‌ها با فیلم «ما همه با هم هستیم» روی پرده سینما‌ها دیده می‌شود، در آخرین پست صفحه اینستاگرام شخصی‌اش که کامنت‌هایش را هم بسته، عکسی از خودش منتشر کرده که تی شرتش را بالا زده تا عضلات بدنش دیده شود. عکسی که تا لحظه تنظیم این مطلب، بیش از ۳۰۰ هزار لایک هم خورده است.

ظاهرا این عکس در یک باشگاه بدنسازی و در مقابل آینه گرفته شده و گلزار در این عکس، تمام تمرکزش را روی عضلات شکم خود جمع کرده و آمادگی فوق‌العاده خودش را به رخ کشیده است.

درست است که این روزها، فراوانی چنین عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، اصلا و ابدا کم نیست و چند دلیل مهم از منظر روان‌شناسی دارد، اما درباره «محمدرضا گلزار»، ماجرا کمی متفاوت‌تر به نظر می‌رسد.

می‌دانیم که دنبال خودنمایی نیستید!

گذاشتن عکس آن‌هم با این پوشش و ژست توسط «گلزار» چند دلیل می‌تواند داشته باشد؛ اول این‌که گاهی افراد برای خودنمایی و نشان دادن و مطرح کردن خودشان دست به چنین اقدامی می‌زنند که این مسئله درباره این بازیگر صدق نمی‌کند، چون او به اندازه کافی مطرح و سرشناس هست. داشتن حدود ۶.۵ میلیون فالوئر، گواهی بر همین ادعاست.

حواست به جوانان و الگوبرداری‌های شان باشدگاهی افراد برای این‌که آمادگی بدنی خودشان را بسنجند، از خودشان عکس می‌گیرند تا تغییرات را مشاهده کنند و شاهد پیشرفت بدن‌شان باشند. سپس با انتشار آن، دنبال کنندگان‌شان در شبکه‌های اجتماعی را هم از این موضوع مطلع می‌کنند.

حالا مسئله این جاست که ما از بعضی افراد و چهره‌ها، یک سری انتظارات داریم، چون شخصیت و رفتار آن‌ها الگوی بسیاری از جوانان است و نباید تاثیر هر رفتار یا گفتارشان را کم اهمیت تصور کنند.

به عقیده بیشتر روان‌شناسان، مهم‌ترین نوع یادگیری و الگوبرداری از طریق مشاهده است یعنی فرد با نگاه کردن یک رفتار از آن الگوبرداری و آن را اجرا می‌کند. این ماجرا در جوانان، نمود بیشتری دارد چراکه معمولا آن‌ها توجه نمی‌کنند که آن رفتار زشت و ناپسند است یا خوب و پسندیده و فقط، چون از فلان بازیگر سر زده، آن را تکرار می‌کنند. از لحاظ فرهنگی، باید بپذیریم که بعضی رفتار‌های این چنینی، ناشایست است و قابل قبول نیست.

متاسفانه فضای مجازی و اعتماد به نفس کاذبی که لایک‌ها و پیام‌ها برای چنین اقداماتی پدید می‌آورند، زمینه شکل‌گیری و تقویت چنین رفتار‌هایی را فراهم می‌سازد، اما با شناختی که ما از شخصیت این بازیگر و سوپراستار داریم، امیدواریم که توجه بیشتری به این مسائل داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟