علی نصیریان در اولین گفت‌وگو پس از مرگ فاطمه بیات: امام خمینی درست می‌گفت غم نزدیکان سنگین است

نیمه شب گذشته، امید روحانی که کارشناس ثابت برنامه تلویزیونی «نقد سینما» در شبکه پنجم سیماست، گفت وگویی دیدنی با علی نصیریان انجام داد.

نصیریان که عزادار ازدست‌دادن همسرش است در این گفت‌وگو نشان داد که هنوز چقدر پیگیر و درگیر سینماست و بازی درخشانش در فیلم «مسخره باز» همایون غنی زاده که این روزها در قالب جشنواره سی و هفتم فیلم فجر زاییده همین فضا در هشتادوچهارسالگی است.

اما پیش از این گفت وگو، دیروز رییس سازمان صداوسیما هم به دیدار علی نصیریان رفت.

آن طور که روابط عمومی صداوسیما خبر داده، رئیس سازمان صداوسیما ظهر سه شنبه (۱۶ بهمن ماه) در منزل علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت کشورمان حضور یافته و درگذشت همسر او، فاطمه بیات را به این چهره ماندگار تسلیت گفته است.

از جزئیات حرف های علی عسکری می گذریم و گزیده ای از حرف های نصیریان را می خوانیم:

*همسرم که شصت سال با هم زندگی کردیم، نامش فاطمه بود و خدا بسیار دوستش داشت که در ایام فاطمیه رفت.

*خدا امام خمینی را رحمت کند که می‌گفت غم نزدیکان انسان بسیار سنگین و سخت است واقعاً همین طور است ما آنقدر به هم وابسته بودیم که وقتی سفری به امریکا داشتیم و فهمیدند که ما حدود شصت سال است با هم زندگی می‌کنیم پرسیدند شما در فرهنگتان چیزی به نام طلاق ندارید؟ هر دو خندیدیم و گفتیم که نه برای ما دو نفر این واژه اصلاً شناخته شده نیست.

*همچنان که پزشکان جسم را جراحی می‌کنند و غدد کثیف درون انسان‌ها را از بدن بیرون می‌کنند ما هم جراح روح جامعه و انسان‌ها هستیم و باید عفوت ها و غدد عفونی جامعه را جراحی کنیم و روح امید را در میان مردم بدمیم.

*با وجود تألمات روحی و جسمی، حتماً به حضورم در سریال «برادر جان» به کارگردانی محمدرضا آهنج ادامه می‌دهم چرا که معتقدم این سریال از معدود سریال‌هایی خواهد بود که دغدغه مردم را در حوزه‌هایی خاص بیان می‌کند و قطعاً اثر خود را می‌گذارد.

*همایون غنی زاده که مسخره باز را کارگردانی کرده، جوانی است که بسیار در کارش موفق بوده است و من وقتی فیلم را دیدم به او گفتم بسیار فراتر از فیلم نامه این فیلم را ساخته و به اصطلاح درآورده است و واقعاً جای تبریک به او دارد. هر چقدر به این نیروهای جوان توجه و به آنها اعتماد کنیم آثاری فاخرتر را در این عرصه شاهد خواهیم بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 457028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟