جنایت‌های «بانی و کلاید» دوباره فیلم می‌شود

فیلم سینمایی «بانی و کلاید» روایت زندگی تبهکارانه این زوج که چندین بار ساخته شده، اینبار توسط کارگردانی اسپانیایی ساخته می‌شود. «خلو گرِیس مورِتز» و «جک اوکانل» در نقش بانی و کلاید در فیلم «اسلحه عشق است» به کارگردانی فیلمساز اسپانیایی «کیکه مایو» ظاهر می‌شوند.

این پروژه براساس داستان‌های ناگفته از «بانی و کلاید» اثر «جف گوئین» با عنوان «باهم پایین می‌رویم» و نیز «بالا در هوا» نوشته «شلدون ترنر» با نسخه‌هایی تجدیدنظر شده از «جانی نیومن» ساخته می‌شود.

«پارکر» و «بارو» در دوران رکود اقتصادی بزرگ در چندین فقره سرقت Stealing از بانک و فروشگاه‌ها از سال ۱۹۳۱ تا ۱۹۳۵ به شهرت رسیدند. گفته می‌شود آنها تا زمانیکه در لوئیزیانا دستگیر شدند حداقل ۹ مامور پلیس Police را به قتل Murder رساندند.

این دو مجددا در سال ۱۹۶۷ با خلق فیلمی در مورد آنها با عنوان «بانی و کلاید» با نقش‌آفرینی «وارِن بیتی» و «فِی دان‌اِوِی» به شهرت رسیدند. این فیلم در آن زمان در ۱۰ بخش نامزد جایزه اسکار شد که در دو بخش «بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن» با بازی «اِستِل پارسونز» و «بهترین فیلم برداری» از «بارنِت گافی» موفق به دریافت این جایزه شد.

«اِندِوور» فروش بین‌المللی این فیلم را در «مارکت فیلم آمریکا» برعهده خواهد داشت. «ماریسا مک‌ماهون» و «اشلی شلِیفِر» از شرکت فیلم‌سازی «کامالا» به همراه «شان و برایان فارست» از کمپانی «اسکایباوند اینترتِینمنت» تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

تهیه‌کنندگان این پروژه جدید در مورد لزوم تولید آن گفتند: «ما بسیار خوشحال و هیجان‌زده‌ایم که این فیلم دوباره ساخته می‌شود و داستان این دو در همه جای دنیا پخش می‌شود چراکه هنوز بسیاری از این نسل هستند که جزئیات زندگی عاشقانه این دو تبهکار را که با هم به سرقت و قتل می‌پرداختند، نمی‌دانند. چراکه همین مساله دلدادگی این دو و اینکه با هم به کارهای تبهکارانه می‌پرداختند باعث شهرتشان در دنیا در همان زمان حیات خودشان نیز شده بود. خوشبختانه کیکه کارگردان و خلو و جک دو هنرپیشه اصلی این فیلم به درستی برای این فیلم و شخصیت‌های آن انتخاب شده‌اند و قطعا فیلمی موفق ازآب درخواهد آمد.

براساس برنامه ریزی اوایل سال ۲۰۱۹ ساخت این فیلم کلید می‌خورد.

«مورِتز» اخیرا در فیلم «بیسوادی کامرون پُست» بازی کرده و همچنین در فیلم «ساسپیریا» به کارگردانی «لوکا گاداگنینو» و همبازی «داکوتا جانسون» ایفای نقش کرده است. «اوکانِل» نیز در فیلم «آنجلینا جولی» با عنوان «شکست‌ناپذیر» و فیلم «هیولای پول» از «جودی فاستر» ایفای نقش کرده است.

«مایو» هم که در فیلم جدید «بانی و کلاید» در نقش کارگردان ظاهر می‌شود، نیز خالق فیلم «اِوا» با بازی «دنیل برول» است که در سال ۲۰۱۱ در جشنواره فیلم ونیز اکران شد. این فیلم همچنین در جشنواره فیلم «گویا» در ۱۲ بخش نامزد دریافت جایزه شد که در آخر در سه بخش ازجمله «بهترین کارگردان جدید» موفق به دریافت جایزه شد. جدیدترین فیلم این کارگردان فیلمی اکشن هیجانی با عنوان «تورو» است.

«بانی الیزابت پارکر» و «کلاید چستنات بارو» زوج سارق و قانون‌شکن آمریکایی بودند که به سبب درگیری‌های متعددشان با پلیس و همچنین انعکاس شورانگیز ماجراجویی‌های آنها در روزنامه‌ها، به بدنامی مشهور شده بودند. بارو پیش از آنکه پارکر را در ژانویه ۱۹۳۰ ملاقات کند، یک مجرم سابقه‌دار بود. این دو یک تیم سرقت و تبهکاری را با همدیگر تشکیل دادند که تا ۲۱ ماه فعالیت آن ادامه داشت و اغلب به همراه اشخاص دیگری از جمله برادر بارو و همسر او، به سرقت پمپ بنزین‌ها، رستوران‌ها و بانک‌های روستاهای کوچک در تگزاس، اوکلاهما، نیومکزیکو و میزوری می‌پرداختند.

اف بی آی موفق شد دو اتومبیل به سرقت رفته توسط آنان را ردیابی کند و در سال ۱۹۳۳ درگیری‌های متعددی بین این زوج و پلیس ایجاد شد. در نوامبر همان سال، تلاش پلیس برای به دام افکندن آنان سودی نبخشید و هر دو از مهلکه گریختند. در ۱۹۳۴ در والدوی تگزاس، بانی و کلاید ۵ زندانی Prisoner را فراری دادند و دو پلیس را در گریپ‌واین تگزاس و همچنین یک رئیس پلیس را در میامی به قتل رساندند. در نتیجه خیانت Cheat یکی از دوستانشان، پلیس تگزاس و لوئیزیانا، این زوج را در اتوبانی واقع در گیبسلند ایالت لوئیزیانا، به دام افکند و هر دو در تلاش برای گریختن از راه‌بندان پلیس، به ضرب گلوله کشته شدند.

دورانی که بانی و کلاید در آن به سرقت و راهزنی پرداختند، دوران رکود اقتصادی بزرگ محسوب می‌شد. بعدها در سال ۱۹۶۷ فیلمی بر اساس داستان زندگی آنان ساخته شد که با موفقیت بسیار و شهرت مجدد این زوج مواجه شد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 431548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟