ماجرای خواب وحشتناکی که تعبیر شد

مجتبی جدی کارگردان «ادیپ افغانی» که این روزها در تالار مولوی روی صحنه می رود با اشاره به بازخوردهای مثبتی که از مخاطبان دریافت کرده است درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: این نمایش یک بازخوانی معاصر از نمایشنامه «ادیپ شهریار» سوفوکل محسوب می شود که توسط احمد مهرانفر به نگارش در آمده است.

وی ادامه داد: این نمایش درباره زنی است که سه شب است خوابی تکراری می بیند وقتی این خواب را برای همسرش تعریف می کند متوجه می‌شوند این آخرین خوابی است که همسرش دیده است. نمایش در شبی که این خواب تعبیر می شود، اتفاق می افتد.

این کارگردان تئاتر درباره شباهت های این اثر با «ادیپ شهریار» توضیح داد: ادیپ شهریار بر اثر جبر و تقدیر ناخواسته پدرش را می کشد و با مادرش ازدواج می کند و زمانی که متوجه این موضوع می شود چشمانش را کور می کند و به بیابان پناه می برد. در این نمایش نیز مرد داستان به دلیل بلایی که بر سر مادرش آورده است دیگر قادر به دیدن خواب و رویا نیست و غریزه جنسی اش را هم از دست داده است. مهرانفر با داستانی که دستمایه نگارش قرار داده است برخوردی کاملا فرویدی دارد و مساله خواب و رویا و عقده ادیپ به درستی در اثر مورد توجه قرار داده می شود.

جدی یادآور شد: پذیرفتن تقدیر و تسلیم شدن در برابر سرنوشت از تم های مورد توجه در اجرای این اثر نمایشی است. در نمایش اتفاقاتی رخ می دهد که در مرز بین واقعیت و رویا قرار دارد و مخاطب متوجه نمی شود که در حال دیدن خواب مرد است یا اینکه واقعیت زندگی او.

وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: در همین راستا فضاسازی نمایش نیز غیررئالیستی طراحی شده است و دکور صحنه شامل یک تخت خواب بزرگ و دردی است که از حالت تعادل خارج شده است. این اثر نمایشی تا ۲۳ شهریور ماه در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه خواهد بود.

در نمایش «ادیپ افغانی» مجتبی پیرزاده و پریسا هاشم‌پور به ایفای نقش می‌پردازند. احمد مهرانفر، بازیگر Actor تئاتر، سینما Cinema و تلویزیون، علاوه بر نویسندگی، تهیه کنندگی این نمایش را نیز برعهده دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایش «ادیپ افغانی» که تا ۲۳ شهریور هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۸ به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شیلا زن نیما بود اما از فرشاد بچه دار شد !

سلفی بی شرمانه پرستاران با یک جسد

اعدام پریا استاد 34 ساله دانشگاه / او وقتی به هوش آمد همه چیز را باخته بود !

خواستگار شیطان صفت ریحانه را با 2 مرد به حجله اجباری برد

ناگفته های تلخ فریده از بی شرمی های پسرش

بلای هولناکی که بر سر نسرین زن چاق تهرانی در بیمارستان آمد

مرگ غم انگیز پدر بزرگ ،پسرش و نوه 10ساله اش در مشهد !

قتل تکان دهنده مینا توسط مرد 2 زنه

فیلم های غیر اخلاقی برای بی آبرو کردن یک مرد / زن دوستانش را به اتاق شوهرش فرستاد

نقشه شوم دختر جوان در سفر با مدیرعامل شرکت به دوبی / عکس های غیر اخلاقی رییس را به دادگاه کشاند !

اینترنتی برای یک شب عقد نادر شدم و به خانه اش رفتم !

سوسن برای یک شب عقد موقت می شد / نمی دانم بچه ام از کدام مرد است

کرم خاکی در دهان پیرزن مرده چه می کرد!؟ /اتفاق عجیبی که در بهشت زهرای تهران رخ داد!

تجاوز وحشیانه به دختر 10 ساله زیبا و درشت اندام

 

کدخبر: 412641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟