چریک‌بازی در دوراهی «قرش بده» و «حالش بده»! / فرمان آرا از سانسور عصبانی است!

فرمان‌آرا از سانسور عصبانی است: قبلا گفته‌ام و باز هم می‌گویم کسی که قبول می‌کند در بخش ممیزی و سانسور کار کند، سخت در اشتباه است که فکر می‌کند از ٨٠‌میلیون نفر بیشتر می‌فهمد، چون مردم خیلی تیز هستند و همه چیز را خوب می‌فهمند.
فیلم جدید فرمان‌آرا دلم می‌خواد نام دارد، با نام اصلی دلم می‌خواد برقصم؛ که حال و هوایی بسیار نزدیک با اتفاقات مجازی و دستگیری‌ها و اعتراف‌گیری‌های اخیر دارد. او می‌گوید: واقعیت این است که ما در سیستم کاری خود برای ساخت یک فیلم، هفت‌خوان رستم داریم و به اکران که می‌رسیم باید از هفتصد‌خوان رستم عبور کنیم، چون این‌قدر مسائل مختلف گروهی، سیاسی یا بحث‌ها و حاشیه‌های مرتبط و غیرمرتبط با سینما Cinema مطرح می‌شود که ترجیح می‌دهی هر موقع فرصت پیش آمد فیلمت را نمایش دهی تا این حاشیه‌ها بیشتر نشود.
کارگردان فیلم‌های شازده احتجاب و خاک آشنا درباره ممیزی‌های فیلمش نیز به ایسنا می‌گوید: روی هم رفته ممیزی چیزی را در ساختار فیلم تغییر نداده و مثلا به لغت قِرِش بِده می‌توانم اشاره کنم که الان به حالش بده تغییر کرده است!
بهمن فرمان‌آرا گفته‌هایش را چنین پایان می‌دهد: من ٧٧‌سال عمرم را این‌جا گذرانده‌ام و در هر شرایطی متعلق به این‌جا بوده و هستم. الان هم خود را یک فیلمساز چریک نمی‌بینم، ولی مغز و فکرم کار می‌کند و سعی می‌کنم تا آخرش کار کنم. آرزو می‌کنم وقتی سر فیلمی هستم سکته‌ای بیاید و خداحافظی کنم. نه به این معنا که آرزوی مُردن داشته باشم، ولی بازنشستگی را هم نمی‌فهمم.

 

کدخبر: 398330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟