درگیری آقای بازیگر با علی دایی و یک زن سرشناس

به گزارش گروه هنری رکنا، با گذشت 6ماه از وقوع زلزله کرمانشاه، هفته گذشته شاهد حاشیه‌ها و هجمه‌هایی در مورد سلبریتی‌ها در صدر اخبار رسانه‌های مختلف بودیم؛ خبرهایی که همراه یک سوال بود و آن اینکه سرنوشت کمک‌های مردمی که بعد از وقوع زلزله به دست سلبریتی‌ها رسید چه شده است و کجا و چگونه خرج شده است؟ این درحالیست که همچنان ادعا می‌شود نیاز مبرمی به کمک رسانی در منطقه آسیب دیده از زلزله وجود دارد.
در روزهای اولیه وقوع زلزله ،جمع کثیری از چهره‌های سیاسی، ورزشکاران، بازیگران و فعالان اجتماعی کشور به خصوص سلبریتی‌های هنری به جمع کمک رسان‌های مردمی شتافتند که بسیاری از مردم کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به دست این افراد یا تیم‌های جمع آوری هر یک از این افراد سپردند.
هفته گذشته برخی از کانال‌های خبری اعلام کرده بودند این کمک‌های نقدی واریز شده به حساب سلبریتی ها خرج منطقه زلزله زده و زلزله زدگان نشده است. بعد از انتشار این اخبار، هنرمندان در برابر این ادعا واکنش نشان دادند که اولین عکس العمل را بهرام رادان و در پی آن الهام پاوه نژاد که هردو اعلام کردند شماره حساب شخصی اعلام نکرده‌اند، نشان دادند.
در ادامه این واکنش‌ها ،یکی از افرادی که بسیاری از کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی به سمت او جاری شد، نوید محمدزاده یکی از سلبریتی‌های مطرح هنری کشور بود که وی بخاطر شلوغی برنامه ریزی های کاری ،مدیریت کمک رسانی های مردمی به سمت خود را به برادرش سپرد. برای تشریح جزئیات کمک رسانی وی با امید محمدزاده برادر نوید که طبق گفته خودش 4ماه به طور مستمر در منطقه زلزله زده حضور داشت به گفت‌وگو پرداختیم و او درباره تمام اقدامات و نحوه کمک رسانی تیم محمدزاده چنین گفت که در ادامه می خوانید:

308 میلیون تومان کمک نقدی از حساب نوید محمدزاده به حساب علی دایی منتقل شد
امید محمد زاده – برادر نوید محمد زاده در ابتدای صحبت‌های خود به تشریح جزییاتی از نحوه امدادرسانی تیم محمدزاده در کرمانشاه پرداخت و بیان کرد: «از روز دوم زلزله به کرمانشاه رفتیم و تا عید به طور مستمر در منطقه حضور داشتیم ، آخرین عملکرد ماجشن نوروزی بود که برای کودکان در سرپل ذهاب برگزار کردیم . به شخصه مدت 4ماه در کرمانشاه حضور داشتم. علت اصلی این خبرسازی‌ها این بود که یک ماه بعد از وقوع زلزله، علی دایی اعلام کرد که همه پول‌های جمع آوری شده به حساب ایشان واریز شود تا ایشان اقدام به اجرایی کردن کارها کنند در همان زمان و قبل واریز پول به حساب علی دایی ، نوید در منطقه حضور یافت تا از نزدیک وضعیت را مشاهده کند و سپس قرار بر این شد که 2الی3 انبار در تهران به مردم معرفی کنیم تا اگر قصد ارسال اقلام به منطقه دارند به این انبارها ارسال و از آنجا با هماهنگی به کرمانشاه ارسال شود .بعد از معرفی انبارها کمک‌های مردمی سرازیر شد ،نزدیک به 30نفر (دوستان، آشنا، چهره های هنری‌ها و ...) شب‌ها کمک های مردمی را بسته بندی‌ و تفکیک می کردند تا به منطقه آسیب دیده انتقال دهیم . همزمان308 میلیون تومان کمک نقدی مردمی که به حساب نوید واریز شده بود به حساب علی دایی واریز شد و فردای انتقال پول نوید به استرالیا رفت و همان زمان به مردم اطلاع داد که پولهایشان را به حساب علی دایی واریز کرده است و در صفحه اینستاگرام Instagram خود اعلام کرد از آن تاریخ به بعد کمک های نقدی خود را به حساب علی دایی واریز کنند. آن زمان علاوه بر نوید جمع مبالغی که از حساب چهره ها به حساب علی دایی واریز شد رقمی نزدیک به 7 میلیارد تومان بود که دو ماه بعد اعلام شد که مبلغ واریزی از سوی مردم به حساب علی دایی جمعا به حدود 10میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است. علی دایی هم اعلام کرد که با مبلغ جمع شده قصد ساخت و ساز در منطقه زلزله زده و اسکان دائمی برای آوارگان زلزله دارد ولی در آخر نفهمیدیم که ماجرا چه شد و تنها شنیدیم که حساب ایشان بلوکه شده است.»

حدود 100 تن مواد غذایی توزیع کردیم
وی در پاسخ به این سوال که در 4 ماهی که در کرمانشاه حضور داشتید چه کارهایی از سمت تیم امدادی محمدزاده در منطقه صورت گرفت اظهار کرد: «به علاوه مبلغ 308 میلیون تومانی که به حساب علی دایی انتقال یافت ، حدود 80 الی 90 نیسان موادغذایی، پوشاک، چادر، دارو و ... در میان زلزله زدگان توزیع کرده‌ایم ،این کالاها از سوی مردم به مکان های اعلام شده ما در منطقه اندرزگو، اتوبان آزادگان تهران و محلی در کرج و ایلام ارسال شده بود که همه کالاها به سوله‌ای در جوانرود انتقال یافته و بعد از تفکیک کردن به منطقه ارسال شد . همچنین حدود 100 تن مواد غذایی در میان مردم توزیع کرده‌ایم. صفحه‌ای در اینستاگرام به نام "فداییان وطن" تشکیل دادیم که در آن گزارش روزانه عملکرد را اعلام می کردیم و هر روز در اینستاگرام لایو می‌گذاشتم. تا قبل از عید حدود 140 یا 150 کانکس مسکونی بعلاوه 30 کانکس مخصوص شستشو به مردم زلزله زده تحویل دادیم . البته باید بگویم بعد از اینکه نوید حساب علی دایی را برای ارسال کمک های نقدی به مردم اعلام کرد باز هم برخی افراد و دوستان نزدیک با من تماس می‌گرفتند و مبالغ نقدی که قصد کمک داشتن به حساب شخصی من واریز می کردند که همه در منطقه صرف خرید کانکس شد. برخی شرکت‌ها مثل دیجی کالا و ... هم بودند که خودشان 50 کانکس خریداری کرده بودند و باتوجه به اعتمادی که ما داشتند کانکس‌ها را برای توزیع به ما تحویل دادند و در حضور خودشان کانکس‌ها توزیع شد. مهم‌ترین کاری که در منطقه انجام داده‌ایم که هیچ کسی به جز ما این اقدام را اجرایی نکرد این بود که بانوان آن منطقه مشکل شستشو ظروف و لباس داشتند که کانکس‌هایی طراحی کردیم که داخل آن 8 سینک ظرفشویی و آب گرمکن برقی قرار می‌گرفت؛ هزینه هر یک از این کانکس‌ها حدود 12 میلیون تومان بود اما نیاز آن را مبرم دیدیم و تهیه کردیم و در کمپ قرار ‌دادیم که هنوز هم وجود دارد.»
محمدزاده در پاسخ به این سوال که به جز گزارشات اعلامی از طرف خودتان، آیا نظارتی از سمت دستگاه‌های نظارتی بر نحوه صرف کمک های مردمی چه نقدی چه غیر نقدی وجو داشت گفت: «نظارت رسمی و جدی به امور کمک رسانی ها و چگونه صرف شدن کمک ها در منطقه به طور جدی وجود نداشت و ندارد .»
امید محمدزاده در پاسخ به این سوال که به جز خودتان چه چهره هایی را در منطقه فعال در کمک رسانی به آسیب دیدگان مشاهده کردید بیان کرد: «حضور خود چهره ها به جز روزهای اول زیاد دیده نشد ولی به شخصه شاهد حضور پررنگ الهام پاوه نژاد در منطقه بودم. ایشان برای بانوان کارگاه خیاطی راه اندازی کرد و بیشتر پیگیر مناطق دورافتاده آسیب دیده در زلزله بود. تنها کسانی که به روستاهای دورافتاده ‌رفتند ما و تیم خانم الهام پاوه نژاد بودند که به آن مناطق هم کمک رسانی کردیم.»
وی در پاسخ به این سوال که بیشترین کمک های تیم محمدزاده برای کدام یک از مناطق کرمانشاه انجام گرفت و آیا روی کانکس‌های ارسالی این تیم نام نوید محمدزاده نوشته شده است، گفت: «خیر. نوید از روز اول هم مخالف این قضیه بود که اسم خودش نوشته شود بنابراین اسم "فداییان وطن" را بر کانکس ها نوشتیم و اما همه مناطق را پوشش دادیم ، از جوانرود و روستاهای اطراف شروع کردیم تا تازآباد و ثلاث باباجانی، دالاهو، اطراف سرپل، روستاهای کوئیک، جابری و همچنین شهر سرپل ذهاب را هم در کنار این روستاها پوشش دادیم. زمانی که برای جشنواره فجر به تهران برگشتم30 هزار کیلومتر به کیلومترشمار ماشین من اضافه شد. تیم کمک رسانی ما تا عیدنوروز در منطقه حضور داشتند و بعد از آن به تهران بازگشتیم؛ همچنین قابل ذکر است که شب یلدا برای مردم جشن برگزار کردیم که از لحظ روحی و روانی بسیار خوب بود و بازتاب گسترده‌ای داشت و در عید نوروز هم برای مردم کرمانشاه جشن برگزارکردیم.»

مردم مدام سوال می کردند سرنوشت کمک های نقدی چه شد؟
محمدزاده در پاسخ به این سوال که آیا کمک‌ها تا به الان ادامه دارد، اظهار کرد: «واقعیت این است که موج کمک رسانی در همان روزهای اول وقوع زلزله بود و بعد از آن طبیعی هم بود که وقتی خبر از صدر اخبار رسانه ها کمی دور شد کمک رسانی ها هم کمتر شد به حدی که یادم است نزدیک عید وقتی برای منطقه قصد جمع آوری اقلام داشتیم و در تماشاخانه پالیز مستقر بودیم تنها به اندازه یک وانت کالا جمع آوری شد که همان را به منطقه ارسال کردیم همان زمان بود که نوید خودش اعلام کرد مردم نسبت به کمک رسانی سرد شده‌اند و کمک نمی‌کنند . صحبت اصلی مردم از یکماه بعد از وقوع حادثه Incident این بود که علی دایی و بقیه با پول‌های واریز شده برای کمک به منطقه چه می‌کنند ؟ و چرا هزینه نمی‌شود؟»

با دایی و کلباسی درگیر شدم
وی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعی از چرایی بلوکه شدن حساب علی دایی دارید، گفت: «سه ماه اول پس از زلزله وضعیت منطقه و زلزله زدگان به گونه‌ای وخیم بود که خون گریه می‌کردیم همان روزها با دایی و کلباسی درگیر شدم. نرگس کلباسی در 3 ماه اول نه تنها هیچ کاری انجام نداد بلکه اشتباهی اعلام کرد که کانکس نیاز نیست و پول‌ها باید برای ساخت و ساز صرف شود؛ در شرایطی که همه کانکس و پتو می‌خریدیم و قصد داشتیم که مردم را از شرایط سرما، برف و بوران و سیل نجات بدهیم ایشان چنین مطلبی را بیان کردند به محلی که ایشان حضور داشتند رفتم و سر همین موضوع با هم درگیر شدیم و کار به درگیری فیزیکی کشید زیرا در همان زمان که مردم درگیر بوران و سرما و سیل ... بودند 3 میلیارد تومان پول درحساب کلباسی بود ، پول را سه ماه در حسابش نگاه داشت تا مثلا صرف ساخت و ساز در منطقه کند و الان هم به ساخت و ساز مشغول است آنهم بدون اینکه هیچ توضیحی در مورد عملکرد خود بدهد. افراد نسبت به پولی که مردم به عنوان کمک مردمی به آنها تحویل داده اند دِین به گردنشان است. حتی همان روزها به خانم نیکی کریمی هم پیغام دادم و گفتم پول‌هایی که به حسابتان واریز می‌شود الان که وضعیت وخیم است هزینه کنید .آقای زیباکلام هم تنها 20 کانکس به منطقه ارسال کرد و بعد از آن هم اعلام کرد که می‌خواهد شهرک امید را بسازد و در 15 کیلومتری سرپل ذهاب در روستایی به نام قادری زمینی را انتخاب کرد. مشکلی که در حال حاضر وجود دارد رها کردن این موضوع از سمت مسوولان است. اقدام مثبتی ازمسئولان ندیدیم؛ همچنین توقع تسریع در عملکرد ارگان‌هایی که مسوولیت ساخت و ساز را بر عهده داشتند، داشتیم که تنها در حد انتظار باقی ماند.»

نوید قبول نکرد اسمش روی کانکس‌ها باشد
محمدزاده در پاسخ به این سوال که علت هجمه‌ها و خبرسازی‌ها چیست، بیان کرد: «فعالیت‌های نوید در نهایت شفاف سازی است و اگر هجمه‌ای صورت گرفته به این علت است که مردم آگاهی کامل نداشتند و همچنین نوید نپذیرفت که اسم خودش روی کانکس یا تریلی‌های توزیعی بماند و حتی یک بار عصبانی شد و گفت من به دنبال تبلیغات در کرمانشاه نیامده‌ام که نامم را برروی کمکی آویز کنید حتی مردم منطقه برای نوید لباس کردی به عنوان تشکر هدیه آوردند که قبول نکرد و گفت تنها برای این به منطقه آمده‌ام که کاری برای حادثه دیدگان انجام دهم. زمان وقوع زلزله نوید طبق قرارداد از پیش تعیین شده باید سرفیلمبرداری حضور می داشت و از طرفی اجرای تئاتر داشت ، نمی‌توانست به صورت مدام در منطقه حضور داشته باشد و همین شد که من را به عنوان نماینده خودش مسوول کارها در منطقه کرد من هم در کرمانشاه مستقر شدم بطوریکه شغل خودم را هم از دست دادم و زمانی که به تهران برگشتم مشاهده کردم که گزارش‌های غیبت من را رد کرده‌اند و تخلف اداری برای من همچنان می‌آید.»

مردم کانکس‌های خود را برای تهیه اقلام ضروری می‌فروشند
وی در پاسخ به این سوال که چرا کرمانشاه هنوز نیاز به کانکس دارد و فعالیت‌های عمرانی تسریع پیدا نمی‌کند، گفت: «اگر می‌دانستیم نیاز به کانکس در کرمانشاه وجود دارد حتما فعالیت‌های خودمان را برای تهیه کانکس ادامه می‌دادیم؛ تا عید نوروز که در منطقه حضور داشتیم، مسئله کانکس حل و رفع شد. حقیقت این است که الان درخواست کانکس می شود ؛کانکس از سوی خیران تهیه می شود ، به منطقه ارسال و تحویل داده می شود ولی چون نیاز به کانکس در واقع وجود ندارد ، تحویل گیرنده آن را ‌می‌فروشند و به جای آن کالاهای ضروری دیگری تهیه می‌کند.»

بی‌نظمی در مدیریت منطقه مشهود بود
محمدزاده در پایان در پاسخ به این سوال که کمک رسانی ارگان های رسمی کشور تا چه میزان بود، اظهار کرد: «اگر موج کمک رسانی سلبریتی‌ها و چهره‌ها با توجه به تمام انتقاداتی که به عملکرد برخی وارد است نبود، آسیب های زلزله کرمانشاه ابعاد بسیار وسیع‌تری داشت. روزهای اولیه ارتش با تمام وجود در خدمت مردم بود و بعد از حدود دوماه که قصد رفتن داشت، مردم با گل از آن‌ها بدرقه کردند اما بی نظمی در مدیریت بحران مشهود بود که برای همه مسئله‌ای عجیب تلقی می شد.»

منبع: برنا

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

رسول هم برایم دعا نوشت و هم مرا تسلیم خودش کرد / او حتی خواست هوویم را هم نزد او ببرم! + عکس

تجاوز وحشیانه مدیر منحرف مدرسه به دانش آموز 14 ساله/ او خانم معلم جوان را هم باردار کرده بود + عکس

مست بودم و در اتاق خواب به درخواستم توجه نکرد، با چاقو او را کشتم! + عکس

آزاو اذیت وحشیانه دو مرد که آرایش دخترانه داشتند! / ما را به یک زیر زمین بردند + عکس

قتل مرموز دانش آموز کلاس دهمی در سرویس بهداشتی

دردسر دوستی پسر دبیرستانی با زن بی حیا + عکس و گفتگو

سقوط مرگبار مرد بدهکار هنگام جلب / در شهرک غرب تهران رخ داد

آخرین خبر از پرونده ناظم منحرف دبیرستان معین تهران

داماد نمک نشناس تهرانی زن صیغه ای هم داشت! + عکس

اعتراف تلخ دانش آموز 12 ساله مشهدی که مشروب به مدرسه برده بود!

زن صیغه ای تن به خواسته شوهر بی حیایش داد! / دوست شوهرش هم دستگیر شد + عکس

مرگ مرموز 3 زن در تهران / از مرگ مشکوک در سرویس بهداشتی تا سقوط از ساختمان در پاسداران

زن جوان کودک یک روزه ای را از بیمارستان دزدید / حالا این دختر 8 ساله است! + عکس

دستگیری مردان آلومینیومی در مرز ترکیه + عکس

فرزاد جمشیدی مجری تلویزیون به فرانسه مهاجرت می کند + گفتگو

فوری/ نصاب ماهواره هنگام تجاوز به پسر تهرانی در پشت بام دستگیر شد/ همسایه فیلم گرفته بود + عکس

کدخبر: 387398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟