نکوداشت پدر عکاسی ایران

مهدی‌پاسگر ـ مدیرعامل انجمن عکاسان نگاه ـ در این‌باره گفت: به پاس قدردانی از یک عمر فعالیت استاد شفائیه در عرصه عکاسی، آیین نکوداشتی را برای او در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌کنیم. از آخرین نکوداشتی که برای او برگزار شده بود سال‌ها می گذشت و به همت دوستان فرصتی فراهم شد تا بار دیگر مراسمی در خور شأن استاد شفائیه که از مفاخر عرصه عکاسی ایران زمین است، برگزار شود و دوستداران و علاقه‌مندان این استاد بزرگوار از سال‌ها فعالیت او تجلیل به عمل آورند.

او توضیح داد: هادی شفائیه در سال ۱۳۱۲ برای نخستین بار عکاسی و چاپ و ظهور عکس را تجربه می‌کند و در سال ۱۳۲۰ برای اولین بار در یک مسابقه عکاسی که انجمن فرهنگی ایران و فرانسه ترتیب داده بود شرکت کرده و برنده اول مسابقه می‌شود. او فروردین ۱۳۳۴ با افتتاح استودیوی «هادی» رسماً و به طور حرفه‌ای عکاسی را شروع کرده و تابستان همان سال نخستین کلاس عکاسی ایران را برگزار کرد. او به عنوان طراح و پایه‌گذار رشتهٔ عکاسی در دانشگاه‌های ایران شناخته می‌شود که در سال ۱۳۴۹ مدیرگروه و رئیس دپارتمان عکاسی ‌در پردیس هنر Art در دانشگاه تهران شد. اگرچه فعالیت‌های عکاسی شفائیه گونه‌های مختلف این هنر را در بر می‌گیرد ولی شهرتش بیشتر به خاطر پرتره‌هایی است که از بزرگان ادب و هنر ایران زمین خلق کرده است.

پاسگر درباره برنامه پیش رو اظهار کرد: با دعوت از اساتید حوزه عکاسی در این مراسم نکوداشت از هفت دهه فعالیت استاد شفائیه تقدیر و قدردانی می‌شود و به زندگی، آثار و سوابق هنری وی پرداخته خواهد شد. از سخنرانان این مراسم می توان به کرامت منظوری، پیشکسوت عرصه عکاسی و از دوستان قدیمی استاد شفائیه اشاره کرد. در بخش دیگری از این آیین، منتخبی از آثار برگزیده عکاسی استاد شفائیه به نمایش درخواهد آمد.

این آیین یکشنبه ٢٦ آذرماه ٩٦ به آدرس تهران، خیابان فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی، فرهنگسرای فردوس از ساعت ۱۷ الی ١٩ برگزار خواهد شد و شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 337557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟