مخلوق جدید تیم برتون در صدر نشست

در همین حال «اذهان برتر» (یا «اساتید») دیگر فیلم جدیداً اکران شده نتوانست فروشش را دو رقمی کند و در جای ششم جدول متوقف شد و «ملکه کات وی» محصول جدید والت دیسنی هم به رغم به نمایش در آمدن در سالن هایی بیشتر ،در دومین هفته اکرانش فزون تر از ۶/۲ میلیون دلار نفروخت و در رده هفتم جدول مستقر شد. ۱۲ فیلم صدر جدول این هفته در قیاس با ۵ هفته سپری شده که دائماً رو به تنزل داشتند، قدری صعود و ترقی از خود نشان دادند و روی هم رفته 106/4 میلیون دلار پولسازی کردند ولی این در قیاس با درآمدسازی 174/6 میلیون دلاری ۱۲ فیلم برتر در همین مقطع زمانی از سال پیش زیاد نبود و استودیوهای فیلمسازی آمریکا و کانادا را راضی نکرد، این در حالی است که اوایل پاییز سال گذشته در روزهایی مشابه «مریخی» کار فضایی جالب ریدلی اسکات شروعی ۳/۵۴ میلیون دلاری را در این کشورها برای خود به تصویر کشیده بود و اوضاع مالی از امروز بسیار بهتر بود.

 

به رغم نظر نامساعد کارشناسان

کافی است بگوییم «خانه خانم پرگرین برای بچه های خاص» کار تیم برتون معروف و غیرمتعارف است تا بفهمید با چه چیزی طرف هستید. در هر حال مخلوق فکری پر از ابتکار جدید برتون برای صدرنشینی در جدول این هفته آمریکای شمالی ۵/۲۸ میلیون دلار در بیش از ۲۵۰۰ سالن در سطح این منطقه بدست آورد. البته نظر منتقدان که معمولا نسبت به کارهای برتون مثبت و همراه با تایید بوده، در قبال کار جدید وی به روشنی گذشته نیست و آنها بنیادهای قصه او را مهر تایید نزده اند و همین مسئله در نرسیدن این محصول تازه کمپانی فاکس به رقم ۳۰ میلیون دلار در بدو اکران که سران این استودیو بدان امیدوار بودند، بی تاثیر نبوده است. سرشکن کردن تماشاگران هفته نخست فیلم «خانه خانم پرگرین برای بچه های خاص» نشان داد که ۴۱ درصد آنها مرد و ۵۹ درصدشان زن بوده اند و ۵۱ درصد از کل بینندگان زیر ۲۵ سال سن داشته اند. کارشناسان معتقدند فروش۹۰ میلیون دلاری در آمریکای شمالی حداکثر چیزی است که این فیلم تازه تیم برتون می تواند به آن امید ببندد.

 

دیپ واتر؛ دور و نزدیک

رتبه دوم جدول پرفروش های این هفته آمریکای شمالی همان طور که پیشتر نوشتیم، سهم فیلم «افق دیپ واتر» شد که در فزون تر از ۳۲۰۰ تماشاخانه در سطح آمریکا و کانادا ۶/۲۰ میلیون دلار درآمدسازی کرد و بر اساس نشانه ها و مشخصه های موجود می تواند به فروشی حداکثر ۸۵ میلیونی تا پایان مدت اکرانش امید ببندد. البته این فیلم که محصول لایونزگیت است با ۱۱۵ میلیون دلار هزینه تولید فقط در صورتی سودساز تلقی خواهد شد که ۲۰۰ میلیون دلار بفروشد که این البته خارج و دور از توانایی ها و طیف تاثیرگذاری فیلم نشان می دهد. ساخت این فیلم به واقع از کار جدید تیم برتون که صدرنشین جدول فروش آمریکای شمالی است ۵ میلیون دلار بیشتر آب خورده و تولید آن به این میزان گران تر تمام شده است.

 

تنزل دو پله ای ۷ دلاور

رتبه های سوم و چهارم در جدول پرفروش های این هفته آمریکا و کانادا نصیب دو فیلمی شد که دومین هفته نمایش خود را سپری می کردند. در این میان ورسیون جدید «۷ دلاور» وسترن کلاسیک سال ۱۹۶۰ جان استرجس که توسط آنتوان فوکوا ساخته شده و دنزل واشینگتن هنرپیشه محبوب او در آن ایفای نقش می کند، با ۸/۵۴ درصد تنزل در فروش نسبت به هفته قبل و اکتفا به یک سودسازی ۷/۱۵ میلیون دلاری به رده سوم پا گذاشت و پس از صدرنشینی در هفته اول اکرانش رتبه دیگری را تجربه کرد. این فیلم اینک و پس از ۱۲ روز اکران ۶/۶۱ میلیون دلار سودسازی کرده و این هر چند برای دو هفته پخش رقم قابل توجهی است اما با احتساب هزینه ۹۰ میلیون دلاری ساخت فیلم سران سونی پیکچرز را که کمپانی تهیه کننده فیلم است، راضی نمی کند. مقام چهارم جدول سودسازان سینمای آمریکای شمالی هم به کارتون جدید «Storks» رسید که در دومین هفته پخش اش به درآمدی ۸/۱۳ میلیون دلاری دست یافت تا بعد از ۱۱ روز اکران در این منطقه رزومه ای ۸/۳۸ میلیون دلاری داشته باشد. این در حالی است که تولید «Storks» ۷۰ میلیون دلار آب خورده است و کمپانی برادران وارنر که سازنده این فیلم بوده، به ارقامی بسیار بالاتر از این برای آن می اندیشد.

 

آمار موفق ایست وود و هنکس

«سالی» فیلم جدید کلینت ایست وود با بازی تام هنکس در رل اصلی در چهارمین هفته اکرانش به فروشی ۴/۸ میلیون دلاری دست یافت تا پنجم شود. مجموع فروش ۳/۱۰۵ میلیون دلاری این فیلم بعد از ۲۶ روز نمایش رقم قابل قبولی است و در ادامه روند اقتصادی مثبت اکثر فیلم های ایست وود طی ۲۵ سال اخیر اثری سودساز به حساب می آید و مخارج ۶۰ میلیون دلاری تولید خود را کاملا درآورده و پس داده است.

از طرف دیگر این چهاردهمین فیلم در عمر طولانی هنری تام هنکس معروف است که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته و پنجمین فیلم به کارگردانی کلینت ایست وود به حساب می آید که در آمریکای شمالی حداقل ۱۰۰ میلیون دلار پول به بار آورده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

حکم اعدام قاتل تبر بدست شیراز و همدستانش صادر شد+فیلم و عکس

پس از 5 سال آشنایی وقتی یک شب باپسر جوان خوابیدم فهمیدم او زن دارد

وقتی باردار بودم شوهرم را هنگام خوابیدن با خواهرم دیدم

صبحانه عجیب و چندش آور این مرد دنیا را شوکه کرد+تصاویر (14+)

مادر 16 ساله نوزادش را از پنجره بیرون انداخت +عکس

تصادف شاخ‌به‌شاخ هواپیما با عقاب +عکس

 

مهناز و گلزار در یک عکس یهویی! + عکس

مهراوه شریفی نیا پس از 6 ماه با انتشار این عکس به اینستاگرام بازگشتخوشگذرانی بازیگر زن معروف ایرانی در آمستردام هلند! + عکس

ارتباط عاشقانه خواننده و بازیگر زن با پسر فوتبالیست معروف! +عکس

کدخبر: 226220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟