عکس سوخوی 35

به گزارش رکنا، سوخوی27 نشان داد یک پلفورم عالی است. انقدر بزرگ بود که سوخت کافی را حمل کند و یا انقدر جایگاه جنگ افزاری داشت که بتوان در هر نقشی بازی کند. شاید از این رو بود که نسخه چند منظوره سوخو30 ویا تهاجمی سوخو34 ساخته شد. در دهه 1980 شوروی به دنبال یک جنگنده نسل چهار و  نیم بود و البته مشخص است هیچ پلتفرمی بهتر از سوخو27 وجود نداشت تا روی آن کار کند. سوخو27 همانن اف15 ایگل در امریکا بود که به دلیل بزرگی و سوخت بالا  حتی در نقش تهاجمی استفاده شده(اف15 ایی استریک ایگل)

سوخوی 35 را ببینید

در اواسط دهه 1980 کمپانی سوخو به دنبال طرح برای ارتقای سوخوی27 بود. این ارتقا شامل  افزایش چالاکی و چند منظورگی بود. اولین نمونه این سوخوی ارتقایافته در سال 1988 با نام سوخوی27 ام پرواز کرد. این نمونه دارای چالاکی بیشتر موتوری و قوی تر و سیستم الکترونیکی  بهتری بود . دست کم 24 فروند سوخوی27 ام ساخته شد که تعدادی نیز  در تیم اکروجت شوالیه استفاده شد. این پروژه برای مدتی بعد از فروپاشی شوروی لغو شد و حتی مدتی بر اساس آن سوخوی37 ساخته شد ولی در نهایت در سال 2003 میلادی با در نظر گرفتن اینکه طرح جنگنده نسل پنچ روسها همچنان آاماده نبود ارتش روسیه نیاز به یک طرح برای ورود به خدمت برای تامین  یک جنگنده پیشرفته نسل 4++ بود تا نسل پنجم(پاکفا )وارد خدمت شود.

سوخوی 35

رادار سوخوی 35 در خدمت رادار ارایه فازی غیر فعال اربیز – ائی است که دارای برد 350 تا 400  کیلومتر بر ضد یک جنگنده است که بسیار  فوق العاده است(البته برخی منابع گفته اند این بیشترین برد کشف است). این رادار بر اساس رادار باروس سوخو30 ساخته شده و از یک خانواده هستند. اربیز در باند ایکس کار می کند و دارای رایانه سوخو 35 برای پردازش است توان کشف 30 هدف و درگیری  با هشت هدف را دارد. در بین جنگنده های موجود دارای بیشترین میزان برد کشف است.

داخل کابین  سوخوی 35

رادار دارای 1662 ماژول گیرنده و فرستنده است و ایجاد اختلال روی ان کار دشواری است. غیر فعال بودن رادار به معنی پیسو بودن و یا تنها توان دریافت امواج نیست. درواقع در رادار اریه فازی روی صفحه رادار صدها و یا هزاران گیرنده و فرستنده قرار دارد که دست به ارسال و دریافت امواج می زنند و هرکدام حکم یک رادار مستقل را دارند. در رادارهای غیر فعال از درون کمپانی مشخص شده که چقدر از این ماژول ها فرستنده و گیرنده آسمان و چقدر آنها زمین را جستجو کنند ولی در نسخه فعال توسط خود خلبان قابل برنامه ریزی است که مثلا حتی اگر لازم باشد تمامی توان رادار را برای جستجوی آسمان و یا زمین به کار برد.

عکس  سوخوی 35

قدرت خروجی این رادار 5 برابر سوخوی27 است و توان کامل کشف اهداف در هوا دریا و زمینی را دارد. می تواند با چند هدف به صورت همزمان در هوا و دریا  درگیر شود و تا زمان ورود به خدمت پاکفا پیشرفته ترین رادار روس هاست. رادار مانند تمامی رادار های ارایه فازی بدون حرکت دیش می تواند پوشش مداون داشته باشد، زاویه پوشش این رادار  زاویه 60 درجه بالا و پایین و 60 درجه چپ و راست را پوشش می دهد. این نوع پوشش به صورت مدام است و بدون هیچ وقفه ای رادار با اسکن الکترونیکی  چنین زاویه را پوشش  می دهند. میتوان با حرکت میکانیکی دیش رادار تا زاویه 120 درجه در  دو طرف را نیز پوشش داد.

کدخبر: 861773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟