جاذبه های شهر شیراز

 

شهر شیراز

شیراز پر از شکوه و عظمت در جنوب غربی ایران و در مرکز استان فارس جای گرفته است. در این شهر، هم باغ‌های زیبا و هم آثار باستانی و مراکز فرهنگی وجود دارد. شیراز از نظر جغرافیایی، از غرب به کوه درک و از شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل مقام و بابا کوهی محدود می‌شود.

به این شهر زیبا القاب زیادی مانند شهر عاشقان نسبت داده شده است، زیرا شیراز زادگاه شاعران بزرگی چون حافظ و سعدی است، شاعرانی که اشعارشان لبریز از غزل‌های عاشقانه است. این شهر جاذبه‌های طبیعی زیادی نیز دارد و سفر به شیراز می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین سفرها برای شما باشد.

زمان مناسب برای سفر به شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز و خرید بلیط هواپیما برای سفر به این شهر از نظر آب‌و‌هوا، فصل بهار و ماه اردیبهشت است. در بهار، عطر شکوفه‌های نارنج در هوای شهر پخش می‌شود و فضای دل‌انگیزی را ایجاد می‌کند. آب‌و‌هوای شهر در این زمان نه سرد و نه گرم است و می‌توانید به ‌راحتی از جاذبه های شهر شیراز بازدید کنید.

البته نباید فراموش کنید در بهار، مسافران زیادی به شیراز سفر می‌کنند و تهیه بلیط‌های ارزان مانند پرواز تهران شیراز کمی دشوار است. مگر این‌که موفق شوید بلیط هواپیما لحظه آخری پیدا و خریداری کنید. اگر می‌خواهید سفر ارزان‌تری به شیراز داشته باشید، توصیه می‌کنیم سفر خود را به اوایل پاییز موکول کنید. برای خرید خرید بلیط هواپیما به مقصد شیراز اینجا کلیک کنید.

رستوران‌های شهر شیراز

کلم‌پلو محبوب‌ترین غذای محلی شیراز است که بهترین نوع آن را می‌توانید در رستوران‌های شیراز مانند صوفی میل کنید. علاوه بر کلم‌پلو، غذاهای دیگری مثل دوپیازه آلو، شکر پلو، لاری کباب، آش کارده و آش سبزی نیز در شیراز طبخ  می‌شوند.

از آش‌های این خطه نیز می‌توان به آش سبزی اشاره کرد که به عنوان صبحانه سرو می‌شود. اگر می‌خواهید این غذا و آش‌های محلی دیگر شیراز را امتحان کنید، کافی­است صبح زود به رستوران شمس بروید. اگر به خوردن کباب علاقه دارید، می‌توانید به رستوران سنتی شرزه بروید.

انواع کباب‌های عالی در آنجا سرو می‌شوند، رستوران نیز محیط بسیار خوبی دارد. همچنین رستوران هفت خوان یکی دیگر از رستوران‌های بزرگ شیراز محسوب می‌شود که هفت طبقه دارد و می‌توانید انواع غذاها را در آن میل کنید. این رستوران به خاطر سرو حلوای خوشمزه شیرازی نیز شهرت دارد.

رستوران‌های شاطر عباس، شاندیز، برنتین، باغ راز و نیلوفر نیز از بهترین رستوران‌های شیراز به حساب می‌آیند. حضور در شیراز و چشیدن غذاهای لذیذ این منطقه، ارزش خرید بلیط هواپیما تهران شیراز یا از هر مبدأ دیگر را دارد.

دیدنی های شهر شیراز

شیراز مکان‌های جذاب زیادی دارد که می‌توانید برای بازدید آنها رفته و از جاذبه هایش لذت ببرید. پس از پرواز تهران شیراز، از جمله مکان‌هایی که می‌توان بازدید کرد،  مسجد نصیرالملک است که مسجد هزار رنگ ایران شناخته می‌شود. همچنین ارگ کریمخان که یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین بناهای شیراز است و همین‌طور باغ ارم را می­توان نام برد.

دریاچه مهارلو نیز در فصول مختلف سال، رنگ‌های متفاوتی به خود می‌گیرد و جذابیت زیادی به منطقه می‌بخشد. کسانی که اهل زیارت هستند نیز می‌توانند به شاه چراغ بروند. از دیگر جاذبه های شهر شیراز می‌توان به خانه زینت الملوک، باغ جهان‌نما، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، باغ عفیف آباد، سرای مشیر، دروازه قرآن، خانه‌های شاپوری و قوام اشاره کرد.

به شما توصیه می‌کنیم به‌ خصوص در فصل بهار به شیراز سفر کنید. اگر بتوانید بلیط هواپیما لحظه آخری تهیه کنید که چه بهتر، هزینه سفر شما کاهش پیدا می‌کند. خرید بلیط هواپیما لحظه آخری از این لینک به سادگی امکان‌پذیر است.

سوغاتی های شهر شیراز

یکی از جاذبه های شهر شیراز بازار وکیل است. اگر قصد خرید سوغاتی در این شهر را دارید، سری به این بازار بزنید. در بازار وکیل می‌توانید انواع صنایع دستی معروف شیراز مانند خاتم‌کاری، منبت‌کاری، نقره، گلیم و گبه را پیدا کنید.

بسیاری از نوشیدنی‌های معروف شیراز مثل انواع شربت‌های سنتی، آب‌لیمو و آب‌غوره را نیز می‌توانید از فروشگاه‌های ارگ کریم خان تهیه کنید. مسقطی و کاک نیز از دیگر سوغاتی‌های معروف این شهر به حساب می‌آیند.

شیراز دارای مراکز خرید مدرن بسیاری از جمله مجموعه خلیج فارس، مرکز خرید آفتاب فارس، زیتون، هامون و مراکز خرید سلطانیه است.

شهر شیراز

خرید بلیط پرواز تهران شیراز

خرید بلیط هواپیما را می‌توان به‌ صورت حضوری و آنلاین انجام داد. برای خرید بلیط پرواز تهران شیراز به ‌صورت اینترنتی، می‌توانید از وب سایت و اپلیکیشن اسنپ تریپ استفاده کنید. در این سامانه، شما به انواع پروازها و همچنین انواع بلیط‌ها مانند بلیط هواپیما لحظه آخری دسترسی خواهید داشت.

می‌توانید سفرهای مختلف را مقایسه و بهترین گزینه را انتخاب کنید. چنانچه مشکلی در زمینه خرید بلیط برای شما پیش بیاید نیز می‌توانید از پشتیبانی اسنپ تریپ کمک بگیرید.

جمع‌بندی

برای سفر به شیراز، بهتر است فصل بهار را انتخاب کنید؛ چرا که در این فصل، آب‌و‌هوای شهر فوق‌العاده است. از جاذبه های شهر شیراز می‌توان به بازار وکیل، حمام وکیل، حافظیه، آرامگاه سعدی، باغ عفیف آباد و ... اشاره کرد. از سوغاتی‌های مهم شهر نیز می‌توان مسقطی و کاک و همچنین خاتم‌کاری و منبت‌کاری را نام برد. فراموش نکنید که برای خرید بلیط هواپیما نیز می‌توانید از اپلیکیشن و وب سایت اسنپ تریپ کمک بگیرید.  

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟