آخرین وضیعت برگزاری راهپیمایی اربعین

راهپیمایی اربعین بزرگترین اجتماع مذهبی شیعیان است. راهپیمایی اربعین همه ساله با حضور پرشور شیعیان برگزار می شود. شیعیان از نقاط مختلف دنیا در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند. البته در سال گذشته شیوع کرونا مانع برگزاری پرشور راهپیمایی اربعین شد. در این میان معاون استاندار ایلام تاکید کرده است که هنوز تصمیمی برای برگزاری راهپیمایی اربعین اتخاذ نشده است.

به گزارش رکنا، جهانگیر رستمزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست قرارگاه استانی مبارزه با کرونا گفت: مهمترین بحث پیش رو با توجه به شیوع کرونا، اربعین است.

او با بیان اینکه در حال حاضر تصمیمی برای برگزاری اربعین گرفته نشده است، افزود: روز شنبه در ستاد ملی کرونا کشور قرار است موضوع مطرح شود و تصمیمات لازم در این خصوص اعلام می‌شود.

معاون استاندار ایلام اظهار داشت: بدون شک اگر قرار است راهپیمایی اربعین از طریق مرز مهران برگزار شود، باید بحث واکسیناسیون و تمامی راهکار‌های پیشگیرانه و محدودیت‌ها بررسی شود.

رستمزاد با بیان اینکه در ایام تاسوعا و عاشورا حدود دو هزار نفر به صورت غیرمجاز در مرز مهران حضور داشتند، اضافه کرد: اگر مجوز پیاده روی اربعین صادر شود باید به صورت دسته جمعی و کاروانی باشد.

او با بیان اینکه برگزاری اربعین در این شرایط بدون شک کار بسیار سختی است، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ موکبی در مهران بر پا نشده است بنابراین امیدواریم تصمیم مهمی در این خصوص اتخاذ شود و با تدابیر لازم مشکلی برای مردم استان رخ ندهد.

معاون استاندار ایلام اعلام کرد: در عراق رعایت نکات بهداشتی صورت نمی‌گیرد و با توجه به اینکه بازگشت به خاطر کوتاهی مسیر از مرز مهران است باز هم تردد‌ها برای مردم مشکل ایجاد می‌کند.

رستمزاد عنوان کرد: در صورت برگزاری اربعین باید آماده باش کامل داشته باشیم و در صورت صدور مجوز اربعین باید آبرومندانه برگزار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟