کشف اشیای عتیقه دوران تیموریان در زنجان

به گزارش رکنا، سردار رحیم جهانبخش روز شنبه با اعلام این خبر افزود: در پی دریافت خبر مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی حرفه‌ای اشیای عتیقه در شهرستان ایجرود ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، یک قاچاقچی حرفه ای اشیای عتیقه را شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

سردار جهانبخش تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۴۰۰ سکه، یک جلد کتاب خطی و یک قبضه شمشیر با قدمت عصر تیموریان را کشف کردند.

وی با بیان اینکه بنا به اعلام کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری، قدمت این اشیا مربوط به دوران عصر تیموریان است، گفت: کارشناسان همچنین ارزش اقلام مکشوفه را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه تمدن و هویت هر ملتی ریشه در میراث فرهنگی آن دارد، گفت: نیروی انتظامی قاطعانه با هرگونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از میراث گران‌بهای ملت ایران حفاظت و حراست می‌کند.

تیموریان یا گورکانیان سلسله‌ای‌ از نوادگان‌ تیمور گورکان‌ است که‌ از سال ۸۰۷ تا ۹۱۳ در ایران‌ حکومت‌ کردندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟