احتمال کشف آثار باستانی در میدان امام خمینی اسلام آباد غرب

به گزارش رکنا، در این نامه آورده شده است که «به استحضار می رساند شهرداری اسلام آبادغرب پروژه احداث پل رو گذر در مجاورت تپه تاریخی «چقاگاوانه» را در دستور کار داشته که این اداره کل نیز مجوز احداث را بصورت مشروط با رعایت مواردی همچون حضور کارشناس در حین اقدامات اجرایی و رعایت ضوابط تاریخی و نظارت طی نامه پیوست اعلام نموده که طبق گزارش مشاور پروژه در حین اقدامات مقدماتی و شروع به کار شهرداری به بقایای استخوان و مصالح ساختمانی برخورد نموده است (تصاویر اخذ شده ضمیمه می باشد)لذا با توجه به اینکه شهرداری به مکاتبات متعدد این اداره کل توجهی ننموده، خواهشمند است .

دستور فرمایید اقدامات احداث پل تا زمان گمانه زنی توسط این اداره کل و بر مبنای نظارت کارشناس باستان شناس متوقف شده و شهرداری بر مبنای رعایت ضوابط و مفاد مجوز صادره بویژه حضور و نظارت کارشناس باستان شناس انجام پذیرد در پایان آقای بهزاد حسنی نماینده حقوقی این اداره کل جهت پیگیری به حضور معرفی می گردد».

نامه

طرح روگذر میدان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب مخالفین متعددی دارد. یکی از مهمترین دلایل مخالفین این طرح، تجاور به حریم تپه باستانی «چقاگاوانه» است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟