قیمت آپارتمان در سعادت آباد چند؟ + رهن و اجاره

به گزارش رکنا، یکی از مشاوران املاک این منطقه گفت: سعادت‌آباد از گذشته یکی از بهترین محله‌های تهران بوده‌ است و نرخ مسکن در آن نیز بالاتر از بسیاری از نقاط است اما نرخ دلار و ارز و همچنین عرضه و تقاضا سبب عجیب شدن قیمت‌ها در ماه‌های اخیر شده‌ به طوری‌که دیده شده یک واحد مسکونی تا متری ۱۳۰میلیون تومان هم به فروش رفته‌است در حالی که سال گذشته قیمت‌های این چنینی اصلا وجود نداشت.مشاور یکی دیگر از بنگاه‌های خرید و فروش ملک اظهارکرد: بلوار ۲۴متری به علت کمتر بودن هیاهو و آرام‌تر بودن نسبی آن، گران‌ترین منطقه سعادت‌آباد است که به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده و نرخ ملک بسته به سن بنا و اینکه در کجای بلوار قرار گرفته‌ متفاوت است. آپارتمان‌ها در این منطقه از متری ۵۰ تا ۱۱۰میلیون قیمت‌گذاری می‌شود که قیمت‌ها در غرب بلوار بسیار گران‌تر از شرق بلوار است.

وی می‌گوید: میانگین نرخ برای فروش در سعادت‌آباد بین متری ۷۰ تا ۷۵میلیون تومان متغییر است و بیشتر معاملات نیز با همین نرخ سر می‌گیرد. برای اجاره نیز از متری ۴ تا ۱۲میلیون قیمت‌گذاری می‌شود که نرخ بستگی به این دارد که ملک در کجای سعادت‌آباد واقع شده و سن آن چه قدر است. برای مثال رهن کامل یک آپارتمان نوساز ۱میلیارد و ۳۰۰هزار تومان معامله شده‌است در حالیکه رهن کامل یک آپارتمان ۱۳سال ساخت با همین متراژ و در منطقه مشابه حدود ۹۰۰میلیون تومان است.

به گفته یکی از مشاورین املاک، کوی فرهنگ و مدیریت از مناطق نسبتا ارزان سعادت‌آباد هستند که بین ۲۹ تا ۳۵میلیون تومان به فروش می‌رود و این در حالی است که قیمت‌ها در سال گذشته یک پنجم این رقم بوده است و شاید تا چند ماه دیگر با ۳۰میلیون تومان نتوان ملکی در هیچ کجای سعادت‌آباد خرید!

یکی دیگر از مشاوران املاک نیز بیان کرد: آپارتمان‌های نوساز سعادت آباد متری ۷۰ تا ۱۳۰میلیون تومان به فروش می‌رود و برای بناهای مستهلک نیز قیمت‌ها از متری ۳۵میلیون تومان به بالا آغاز می‌شود که البته لازم به ذکر است فروش با قیمت‌های بالایی چون ۱۳۰میلیون تومان بسیار نادر است و ما فقط شنیده‌ایم که در این قیمت‌ها هم ملک به فروش رفته‌است و چیزی ندیده‌ایم.

یکی از مشاوران قدیمی املاک این منطقه گفت: ارزش واقعی املاک چیزی نیست که قیمت‌گذاری شده‌ و اگر قصد خرید به نرخ مناسب دارید باید دنبال فروشنده‌ای باشید که به پول ملک نیاز دارد و آن را به نرخ واقعی‌اش عرضه می‌کند. قیمت‌های بالا و عجیب و غریب بسیاری می‌بینیم ولی خریداری برای بسیاری از آنها وجود ندارد و به همین علت بنگاه ما در یک ماه اخیر هیچ معامله خرید و فروشی نداشته‌ و همه معاملات در حوزه اجاره بوده‌ است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟