حذف شدگان مسکن ملی بخوانند !

به گزارش رکنا، ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از آبان ماه ۹۸ آغاز شد و متقاضیان در ۱۴ بهمن ماه پیامک تایید اولیه خود را دریافت کردند.

متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که پیامکی مبنی بر تکمیل مدارک خود دریافت نکردند می‌توانند از روز پنج شنبه ۱ اسفندماه با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی مسکن ضمن مشاهده دلیل رد صلاحیت اعتراض خود را ثبت کنند.

در همین راستا چندی پیش پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: برای این افراد راهکاری در نظر گرفته شده که از روز اول تا ۱۰ اسفندماه با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir و با استفاده از کد رهگیری علت رد احراز صلاحیت خود را مشاهده کرده و در صورت اعتراض آن را در سامانه به ثبت می‌رسانند.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در فاصله زمانی دستگاه متولی اجرا، اعتراض را بررسی خواهد کرد و در صورت رفع مشکل افراد می‌توانند در ادامه فرآیند ثبت نام قرار گیرند.

با این تفاسیر فرصتی برای افرادی که به دلیل رد احراز صلاحیت خود اعتراض دارند ایجاد شده تا اگر خطایی در این زمینه رخ داده متقاضیان بتوانند فرآیند ثبت نام خود را پس از بررسی‌های لازم دنبال کنند.

شروط ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن

شرایط و مشخصات ثبت‌نام بدین شرح است که متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از تاریخ اول فرودین ۸۴ باشند.

همچنین این افراد از تاریخ ۲۲ بهمن ۵۷ از هیچ یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد؛ به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) باید سبز باشد.

متقاضی باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست نیز مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

لازم به ذکر است که متقاضی باید حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشد و بر اساس توافقات انجام شده در شهر‌های جدید نیز سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید موردتقاضا و یا شهر مادر ملاک عمل است.

یکی دیگر از شروط نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی همچون چک برگشتی، تسهیلات معوقه و توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی است که متقاضیان باید به آن توجه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟