حجاب و عفاف یک میل پاک فطری است/ آیا بدحجابی پاسخی به نارسایی های فرهنگی و اقتصادی جامعه است؟

به گزارش رکنا ، حجاب و پوشش در بینش توحیدی، امری فطری و حفظ حجاب در جهان بینی اسلامی، فرمانی ازسوی خداوند سبحان است. چرا که بی توجهی به این موضوع ، موجب آشفتگی و انحرافات اخلاقی،سستی بنیان خانواده، بروز نزاع و گسیختگی در خانواده ها و کاهش احساس امنیت به ویژه در زنان می شود و می توان گفت یکی از مهمترین علل افزایش طلاق در جامعه ، بدحجابی و رعایت نکردن حریم های عفاف و حجاب می باشد.

بر اساس نتایج بسیاری از تحقیقات ، بد حجابی و پوشش نامناسب برخی از بانوان یکی از علل مزاحمت های خیابانی و بروز ناامنی محسوب شده و بانوانی که با پوشش نامناسب و بی توجه به حقوق سایر شهروندان در انظار عمومی ظاهر می شوند موجب برهم زدن آرامش در جامعه می گردند.

حال این سوال پیش می آید که چرا و به چه انگیزه ای تعداد افراد بد پوشش و بدحجاب در جامعه اسلامی ما رو به فزونی می رود؟ علت را باید در کجا جست؟ عده ای پاسخ این سوال را در وضعیت اقتصادی جامعه می دانند و معتقدند که با فشار های اقتصادی که بر مردم وارد می شود خانواده ها پیشتر از آن که به دنبال تربیت و پرورش فکر و اندیشه اسلامی فرزندانشان باشند، تلاش دارند معیشت و رفاهیات را برای آن ها فراهم نمایند و بعد ها به زعم خودشان می توانند فرزندان خود را تربیت نمایند،در حالی که نمی دانند این خطرناک ترین تفکر و روش تربیتی است . انسانی که سال ها غرق در رفاهیات و آزادی های مادی شده و از معنویات دور مانده نمی تواند به راحتی از آن ها بگذرد و در مسیری گام بردارد که به زعمش نوعی محدودیت را در زندگیش بوجود می آورد.

پس درحقیقت بدحجابی نخستین لطمه را به خود فرد وارد می سازد و زمینه برخوردهای توهین آمیز برخی افراد با فرد بدحجاب را فراهم می سازد، برخی والدین با این تصور که رعایت پوشش اسلامی موجب محدودیت و آزار فرزندشان است، آنها را از این مصونیت محروم می کنند.

افزایش آگاهی ها، انگیزه و علاقه به رعایت موازین شرعی در وهله نخست وظیفه خانواده و سپس برعهده مسئولان اجتماعی بوده و وظیفه نیروی انتظامی در این زمینه هشدار و برخورد با افراد خاطی است ، والدین باید محسنات حجاب اسلامی و مضرات بی حجابی را برای فرزندان خود بیان کرده و ارتباط عاطفی خود را با فرزندانشان تقویت کنند.

بی بند و باری و زیر پا گذاشتن ارزش های دینی، نهاد خانواده را از معنویت، صفا و پاکی تهی می سازد و موجب ازهم گسیختگی عاطفی و هنجارهای حاکم بر آن می شود و بی بند و باری و زیرپا گذاشتن ارزشهای دینی، نهاد خانواده را از معنویت،صفاو پاکی تهی می سازد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

تهیه و تنظیم: اداره برآورد اجتماعی و افکار سنجی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ایلام

کدخبر: 585469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟