رگبار باران در ۱۴ استان / برخی استان ها گرمتر می شوند

به گزارش رکنا، صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز جمعه (۲ اردیبهشت) برای استان‌های مازندران، گلستان، شرق گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، اصفهان، سمنان، یزد، کرمان، فارس، شمال بوشهر و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز و تهران در بعضی ساعات رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی افزود: همچنین برای شنبه(۳ اردیبهشت) این وضعیت در نواحی مرکز، شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق و ارتفاعات البرز ادامه خواهد داشت که بیشینه بارش در استان خراسان رضوی رخ خواهد داد و یکشنبه(۴ اردیبهشت) سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و علاوه بر این مناطق در ارتفاعات و دامنه‌های البرز نیز سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

به گفته ضیاییان، در روز دوشنبه( ۵ اردیبهشت) نیز شدت و گستره بارش افزایش یافته و استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل غربی دریای خزر را درگیر خواهد کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: همچنین برای روز سه‌شنبه(۶ اردیبهشت) شدت بارش‌ها دراین مناطق نسبت به روز دوشنبه افزایش پیدا کرده و در بخش‌هایی از سواحل شرقی دریای خزر، مرکز و جنوب کشور نیز بارش خواهیم داشت. روزهای جمعه و شنبه در جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق و یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و شرق وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست. همچنین روزهای جمعه و شنبه خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳ اردیبهشت ) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه ‌( ۴ اردیبهشت ) قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و از بعد از ظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ اردیبهشت) اهواز با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴ و ۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟