سلاجقه: زنان و محیط زیست 2 اولویت اصلی دولت سیزدهم / ورود دولت به کاهش آلودگی هوا، عملیاتی است + فیلم
حجم ویدیو: 25.80M | مدت زمان ویدیو: 00:03:32

به گزارش رکنا، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز در مراسم روز ملی هوای پاک افزود: سقفی بالای سر ما است که از رسیدن ٢٠ میلیون انواع سنگ به زمین جلوگیری می کند که از پایین ما باید مواظب آن باشیم اما این موضوع با اقدامات بشر با مشکل مواجه شده است.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم عزم خود را برای کاهش آلودگی هوا جزم کرده، از این رو کاهش آلودگی هوا در تهران و کلانشهر ها در پیش گرفته شده است.

سلاجقه ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که تهران از ابتدای سال تاکنون ۶ روز هوای ناسالم داشته در حالیکه این عدد در سال قبل ٩ روز بوده است. شهرهای اراک و کرج شرایط چندان مطلوبی ندارند که آنها هم مدیریت می شوند تا هوا بهبود یابند.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: اگر کمتر حرف می زنیم برای این است که می خواهیم بیشتر بر روی اجزا تمرکز کنیم و مردم نتایج را ببینند.

سلاجقه گفت: امروز در جلسه هیات دولت، موضوعات مربوط به زنان و مسائل زیست محیطی به عنوان دو اولویت اصلی دولت سیزدهم مطرح شد و قرار است در دولت روی این دو موضوع تمرکز ویژه ای داشته باشیم.

سلاجقه به روز ملی هوای پاک اشاره کرد و گفت: روز ٢٩ دی سال ١٣٧۴ آلوده ترین روز در طول سال بود بر این اساس این روز را به عنوان روز ملی هوای پاک نامگذاری کردند؛ البته این روز از سال ١٣٧۶ به رسمیت شناخته شد و در این روز سازمان حفاظت محیط‌زیست برنامه های متنوعی را در سراسر کشور برگزار می کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست به اقدامات مثبت در دولت در زمینه کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: جلسات متعدد ی با وزیر کشور و معاون اول رییس جمهوری برگزار شد که نتایج بسیار خوبی به همراه داشت که یکی از آنها احکام ۶٢ گانه است که بر اساس آن اعتبار رفع آلودگی و زمان اجرای آن به تفکیک مشخص و تامین می شود.

وی تاکید کرد: سالها طول کشید که هوا را به این وضعیت رساندیم و حالا رسیدن به شرایط مطلوب هم نیازمند زمان است که خوشبختانه دستگاههای اجرایی اعلام آمادگی کردند که برای کاهش آلودگی در کنار سازمان حفاظت محیط‌زیست هستند.

در ادامه این مراسم کارت شناسایی همیار محیط بان به محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری اهدا شد.

۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است، هر ساله برای این روز شعاری انتخاب می شود که شعار امسال هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی تعیین شده که با توجه به اهمیت موضوع هوا، سازمان حفاظت محیط زیست برنامه های متنوعی را برای این روز در سراسر کشور تدارک دیده است.

رونمایی از سامانه نظارتی قانون هوای پاک، رونمایی از اتصال سه ایستگاه سنجش کیفی هوای متعلق به منطقه ویژه عسلویه به سامانه پایش کیفی هوای کشور موضوع «ماده ۲۰ و ۲۱ آیین‌نامه اجرایی کاهش و کنترل آلودگی‌ها- ماده ۲ قانون هوای پاک»، رونمایی از اتصال سیستم‌های پایش لحظه‌ای وضعیت آلایندگی دودکش و پساب صنایع به سامانه جامع محیط‌ زیست « تبصره ۳ ماده ۱۱ قانون هوای پاک»، رونمایی از سامانه معاینه فنی موتورخانه‌ها با همکاری سازمان ملی استاندارد «ماده ۱۷ قانون هوای پاک»، انتشار بسته‌های آموزشی‌ زیست‌ محیطی چند رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، رونمایی از ۹ جلد کتاب سواد محیطی زیستی، برگزاری نشست‌های خبری در ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها، افتتاح برنامه رادیویی «پیام طبیعت»، برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری در بوستان‌های طبیعی و جنگلی، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه دانش آموزان و سخنرانی مدیران کل استان‌ها در نماز جمعه از جمله برخی از برنامه های در نظر گرفته شده به مناسبت روز ملی « هوای پاک» است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟