جنگل بان ها ضابط خاص دادگستری می شوند

جنگل بان ها / جنگل بان ها ماموران یگان حفاظت سازمان جنگل ها محسوب می شوند. جنگل بان ها در واقع ماموران ادارات کل منابع طبیعی هستند. جنگل ها بان ها بر اساس قانون ضابط خاص منابع طبیعی محسوب می شوند. بنابراین جنگل بان ها می توانند نسبت به تشکیل پرونده و معرفی فرد خاطی به دادستان ها اقدام نمایند.

به گزارش رکنا، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مامورین منابع‌طبیعی بر اساس ماده 54 قانون حفاظت و بهره برداری در ردیف ضابط خاص دادگستری محسوب شده و هر گونه تخریب و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی اتفاق بیفتد می توانند با نظر دادستان آن را متوقف و نسبت به تشکیل پرونده و معرفی فرد خاطی اقدام نمایند.

اصغر احمدی گفت: مامورین منابع‌طبیعی به عنوان ضابط دادگستری، برای دریافت کارت نخست باید آموزش‌های لازم را زیر نظر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فرا بگیرند و پس از گذراندن دوره آموزشی کد ویژه دریافت کنند.

او افزود: صدور کارت برای مامورین منابع‌طبیعی با امضای بالاترین مقام و مسئول در منابع‌طبیعی صادر شده و منقوش به آرم سازمان و شناسه قوه قضاییه است.

این مسئول حقوقی سازمان جنگل ها از ویژگی های یک ضابط منابع طبیعی در دادگستری را توانمندی در تنظیم گزارش موثق به دور از هرگ ونه اغراض شخصی و یا منفعت خصوصی برشمرد و افزود: برای کسانی که وثاقت آنها احراز و در دوره آموزشی نمره قبولی کسب کنند شناسه اختصاصی و سپس کارت ضابطین دادگستری صادر می‌شود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟