انتقال یک مصدوم آتش سوزی تنگه هایقر به بیمارستان سوختگی شیراز + نام فوت شدگان
حجم ویدیو: 5.78M | مدت زمان ویدیو: 00:00:47

تنگه هایقر در 35 کیلومتری جنوب غرب شهرستان فیروزآباد قرار دارد. تنگه هایقر یکی از چشم نوازترین عرصه های استان فارس است. اما از عصر دیروز بخشی از عرصه های طبیعی تنگه هایقر دچار آتش سوزی شده است. این آتش سوزی ها مربوط به قسمت شرقی تنگه هایقر است. سه نفر از اهالی روستای چهارقاش که برای اطفای آتش سوزی تنگه هایقر به کمک نیروهای جنگل بانی آمده بودند، در میان آتش گرفتار شدند و افراد بسیاری نیز مصدوم شده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از ساعت 15:30 روز گذشته دو نقطه از عرصه های طبیعی تنگه هایقر فیروزآباد در استان فارس دچار آتش سوزی شدند. این آتش سوزی در دو نقطه از قسمت شرقی تنگه هایقر شهرستان فیروزآباد استان فارس آغاز شده بود که صبح امروز آتش سوزی در یکی از این نقاط به طور کامل مهار شد، اما همچنان وقوع آتش سوزی در نقطه دیگر ادامه دارد.

این آتش سوزی در فاصله دو کیلومتری سد هایقر شهرستان فیروزآباد فارس رخ داده و تا کنون منجر به فوت سه نفر از اهالی یکی از روستاهای شهرستان فیروزآباد شده است. این سه نفر که اقوام یکدیگر هستند، از دامداران منطقه محسوب می شوند که دو نفر از آنها از خانواده بهزادی روستای چهارقاش هستند.

همچنین تعداد زیادی مصدوم برای این حادثه گزارش شده است که به گفته منابع خبری، یکی از آنها که بیش از 50 درصد سوختگی داشته است، به بیمارستان سوختگی شیراز منتقل شده است.

آتش سوزی تنگه هایقر که در ارتفاعات بالای کوه چاه‌با شروع شده بود، برخلاف تلاش ماموران جنگلبانی فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین و مردم محلی، هنوز این آتش سوزی ها ادامه دارد.

هم اکنون نیروهای امدادی هلال احمر مشغول امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند.

امدادرسانی هلال احمر تنگه هایقر

گفتنی است؛ با توجه به این که آتش در تنگه هایقر در حال نزدیک شدن به چاه های گازی است که از سال ها پیش در این ناحیه قرار داشته است، هم اکنون نیاز به اعزام بالگرد و هواپیمای آب پاش برای اطفای حریق وجود دارد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟