گرگ گرسنه در یک واحد دامداری گرفتار شد

محمد عباسی اظهار کرد: یک گرگ پس از ورود به دامداری و حمله به گله‌ای گوسفند در محله فهره اردستان تعداد هفت گوسفند را تلف و تعدادی را زخمی کرده و در زمان فرار در واحد دامداری گرفتار شد.

وی افزود: به محض اطلاع از این موضوع با هماهنگی اداره کل، اکیپ بی‌هوشی به شهرستان اعزام شد و با استفاده از تجهیزات بیهوشی توانستند این حیوان وحشی را از محل خارج و به دامان طبیعت برگردانند.

رئیس اداره محیط زیست اردستان در خصوص اعتراض شهروندان در خصوص کمبود امکانات اداره محیط زیست اردستان در خصوص وسایل بیهوشی حیوانات وحشی گفت: اداره شهرستان تجهیزات اولیه را برای مواقع اضطراری را دارد ولی برای این گونه موارد به دلیل این‌که حساسیت و الزامی نداشت از اداره کل با تجهیزات کامل‌تر درخواست کمک کردیم.

عباسی با اشاره به این‌که به کرار گزارشات مردمی در خصوص وجود گرگ را در منطقه داریم، افزود: مهم‌ترین دلیل ورود گرگ به شهر و محل زندگی مردم موضوع تغذیه است. هم‌چنین موضوع پسماند و وجود مواد غذایی رها شده در محدوده شهر می‌تواند باعث جذب حیوان وحشی شود.

وی با بیان این‌که اداره محیط زیست برای جلوگیری از ورود گرگ و حیوانات وحشی به شهر نمی‌تواند اقدامی کند، خاطرنشان کرد: از دامداران تقاضا می‌کنیم حفاظت فیزیکی از دامداری‌های خود را مورد توجه قرار دهند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟