گشایش بازار های روسیه به روی مرکبات مازندران

به گزارش رکنا از مازندران؛ خلیل قلی زاده، سرمایه گذاری پایانه صادراتی کشاورزی در مازندران از عقد قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری صادرات مرکبات و کیوی باشرکت های روسی خبر داد.

وی با اشاره به این که در زمینه تولید محصولات کشاورزی در کشور و استان مازندران با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه تجهیزات وضعیت خوبی داریم، افزود: تولیدات خوب کشاورزی منجر به امنیت غذایی در کشور و استان شده است.

وی با اظهار این که در زمینه تنظیم بازار دارای مشکلات جدی هستیم، توسعه صادرات محصولات کشاورزی را نیاز اساسی ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۴.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور صادر می شود و این ناشی از آن است که در زمینه پس از تولید محصول کشاورزی سرمایه گذاری لازم صورت نگرفته است.وی ادامه داد: حلقه مفقوده در حوزه صادرات وجود دارد که باید رفع شود از این رو برای رفع مسائل فرا روی در استان مازندران پایانه صادراتی روماک با ظرفیت بالا طراحی شده است.

قلی زاده یادآور شد: بسیاری از محصولات کشاورزی ایران و استان دارای رتبه های برتر جهانی است اما به این که در زمینه صنعتی شدن فرآیند پس از تولید سرمایه گذاری نشد، مدیریت صادرات و تنظیم بازار دچار مشکل است.

این تولیدکننده مازندرانی تصریح کرد: در پایانه روماک مدیریت نگهداری و ذخیره سازی ۹۰ هزار تن محصولات کشاورزی را دارا هستیم و در حال حاضر با توجه به ظرفیت ایجاد شده، بزرگترین قرارداد تجاری را به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار با روسیه امضا کردیم..

وی ادامه داد: با کشورهای عربی نیز قراردادهایی را منعقد کردیم اما برای تامین سرمایه در گردش دارای مشکلاتی هستیم.

حسین خانی / مازندران

کدخبر: 822602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟