از آزادی زندانیان تا سازش در پرونده های قابل مصالحه و کمک مالی به خانواده های نیازمند زندانیان

به گزارش رکنا، ایشان ضمن گرامی داشت روز جهانی مقاومت و سومین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزودند : از فرهنگ و ایده های آن شهید والامقام ، اعطای حریّت ، آزادی به همه ی انسان های آزاده ی جهان ، علی الخصوص مسلمانان بوده و در هر موقعیتی مستمند یا گرفتاری را مشاهده می نمود با تمام توان به کمک آنان می شتافتند.

نماینده ی عالی دستگاه قضایی در استان ادامه دادند : قوه قضائیه با اقتباس از این فرهنگ ناب اسلامی که سردار دلها آن را در جامعه رواج داد در آستانه ی سومین سالگرد ایشان و روز جهانی مقاومت ، تصمیم به احیای این فرهنگ نموده و در یک اقدام نمادین در سراسر کشور به تعداد سنوات عمر شریف و بابرکت آن شهید ، زمینه آزادی زندانیانی که بازگشت شرافتمندانه آنان به جامعه مهیّا بوده را به انجام رسانیده است .

آقای محمد جعفر عبدالهی در تشریح اقدامات مشمولین تأسیسات مساعدت های قانونی خاطر نشان کردند : بهمت معاونت توسعه حل اختلاف در دهه ابتدایی دی ماه سال جاری تعداد 144 فقره از پرونده های حقوقی و کیفری ارجاعی به شعب شورای حل اختلاف  سراسر استان که امکان مصالحه و سازش اصحاب پرونده ها فراهم بود ، مختومه و اصلاح ذات البین اتفاق افتاده است .

رئیس کل دادگستری استان سمنان به کمک های مالی صورت گرفته به خانواده های نیازمند زندانیان اشاره و بیان داشتند : در 4 شهرستان استان به تعداد سنوات عمر با برکت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، به 63 خانواده نیازمند زندانیان کمک مالی ، مجموعاً به ارزش یک میلیارد ریال بابت تأمین اقلام معیشتی اعطاء شده است .

همچنین رئیس هیأت امناء ستاد دیه استان افزودند : از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تعداد 114 نفر از محکومان مالی محبوس در زندان های استان با کمک های خیّرین نیک اندیش ستاد دیه استان مساعدت های مالی بالغ بر 40 میلیارد ریال اعطاء و زمینه آزادی آنان از زندانهای استان سمنان فراهم شد .

 رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه تاکید داشتند : امیداست فرهنگ صلح و سازش در بین مردم به یک باور اجتماعی تبدیل و در جامعه رواج پیدا کند .

نویسنده : مدیریت روابط عمومی دادگستری استان سمنان

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟