چرا به محمد علی نجفی از زندان مرخصی کرونایی نمی دهند !

به گزارش رکنا، اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت اعطای مرخصی به محمدعلی نجفی و برخی زندانیان امنیتی از جمله نرگس محمدی گفت: این ادعا که از افرادی که در زندان به تعبیری در بند و اندرزگاهی که نجفی حضور دارد، متبلایان به کرونا هم هستند صحت ندارد. در رابطه با نجفی باید بگویم چون رای محکومیت نجفی قطعی صادر نشده است مشمول مرخصی نمی شود و بعد از قطعی شدن رای صادره در مورد ایشان نسبت به مرخصی این فرد تصمیم گرفته می شود و اگر رای قطعی می شد چه بسا از مرخصی استفاده می کردند.

وی افزود: برخی از زندانیان به دلایلی که ذکر شد نتوانستند از مرخصی استفاده کنند.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص دستگیری هومن پروین معروف به سلطان سوخت گفت این پرونده از پرونده های مهم است که رسیدگی شد و فرد میلیاردی به جزای نقدی محکوم شد و در اسفند بیش از سی میلیارد از جزای نقدی این محکوم صادر شد. به لحاظ اهمیت موضوع قاچاق به خصوص قاچاق سوخت دستورات لازم صادر شد. اینکه گفته می شود فرد دیگری به جای این فرد زندان خوابی می کند صحت ندارد.

وضعیت پرونده‌های تجهیزات پزشکی

وی درباره پرونده‌های تجهیزات پزشکی گفت: این پرونده ها در دادسراها رسیدگی شده است. در دادگاه‌های برخی استان‌ها رای صادر شده ولی در تهران با شرایط کرونایی هنوز رای این پرونده‌ها صادر نشده ولی با دستورالعمل جدید و فعال شدن محاکم با دستورالعمل جدید ان‌شالله رای مقتضی صادر می‌شود.

ملت‌های جهان در برابر رفتار آمریکا به خود بیایند

وی هم‌چنین درباره اقدامات یکجانبه امریکا در مبارزه با ویروس کرونا گفت: متاسفانه اقدامات آمریکا با هیچ یک از موازین حقوقی و موازین بین‌المللی سازگاری ندارد. امروز همه قبول دارند که حق حیات در زمره حقوق اولیه جامعه بشری است و حق سلامت در زمره حقوق عامه است. این حقوق ملیت و نژاد و قومیت نمی شناسد و گویش و تابعیت و زبان نمی‌تواند تاثیری در این حقوق اساسی و بین المللی داشته باشد. اقدامات اخیر امریکا در حوزه های مختلف از جمله تحریم دارو به ویژه در روزهای اخیر جنایت علیه بشریت است و مصداق بارز تبعیض در بین جامعه بشری است. گرچه با این جنایات امریکا نتوانسته این بیماری را در کشور خود مهار کند اما حافظه تاریخ این جنایات را فراموش نمی کند. مهم این است که نهادهای بین المللی باید استقلال خود را به اثبات برسانند و نهادهای بین‌المللی باید از زیر فشار دولت‌های زورگو و قلدرماب خارج شوند. ما تا امروز شاهد قصور نهادهای بین المللی هستیم امیدواریم نهادهای بین المللی به خود بیایند و وظیفه خود را انجام دهند والا اعتبار آنها در نزد افکار عمومی جامعه از بین می‌رود.

وضعیت پرونده طبری

وی درباره آخرین وضعیت پرونده طبری گفت: قبلا گفتیم که پرونده به دادگاه رفته و تشریفات در دادگاه برگزار می شود و پیش‌بینی ما این است که در اردیبهشت ماه اولین جلسه آن برگزار و جلسات بعدی پشت سر هم برگزار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟