خانواده‌های بازداشت‌شدگان به مراجع قضایی مراجعه کنند

به گزارش رکنا، علی اصغر جهانگیر در واکنش به اینکه مسئولان بارها اعلام کرده‌اند، صف اغتشاشگران از معترضان جداست، با توجه به این موضع‌گیری آیا تمهیدی برای رفع نگرانی خانواده‌های معترض بازداشتی در نظر گرفته شده است؟اظهار کرد: دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه در یکی دو روز گذشته اعلام کردند، معترضان صف‌شان باید از اغتشاشگران جدا باشد، البته این نظر رییس قوه قضاییه نیز هست و صف معترضان از اغتشاشگران جداست.

رییس سازمان زندان‌ها در ادامه به ایلنا گفت: همه ارکان قوه قضاییه تمهیدات لازم را برای اینکه افراد بازداشت شده به سرعت تعیین‌تکلیف شوند، آغاز کرده‌اند. مقامات اصلی قضایی نیز در این خصوص ورود کردند و از نزدیک در جریان بازجویی‌ها هستند و انشاالله ظرف روزهای آینده خبرهای جدیدی در این زمینه از سوی سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همه دستگیرشدگان در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گرفته‌اند، توضیح داد: در این زمینه باید مقامات انتظامی و امنیتی پاسخگو باشند.

جهانگیر در پاسخ به این سوال که برخی نگران اتفاقاتی هستند که پیش از این در کهریزک رخ داد و رهبرانقلاب نیز آن را محکوم کردند؛ برای جلوگیری از چنین حوادثی چه تمهیداتی اندیشیده‌اید، تصریح کرد: اتفاقاتی که در سال 88 افتاد در مجموعه‌ای بود که در اختیار قوه‌قضاییه و سازمان زندان‌ها نبود، اما ما همه تلاش خود را به کار می‌بریم تا مشکلی برای بازداشتی‌ها پیش‌ نیاید.

وی همچنین درباره آمار معترضانی که آزاد شده‌اند، گفت: اطلاع‌رسانی در این خصوص نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد.

رییس سازمان زندان‌ها در واکنش به اینکه برخی خانواده‌های بازداشت‌شدگان اعلام می‌کنند که کسی پاسخگوی آنها نیست، چه روندی برای اطلاع‌رسانی در نظر گرفته‌اید و این خانواده‌ها از چه طریقی می توانند اطلاعات لازم را کسب کنند؟ گفت: خانواده‌ها باید به مراجع قضایی مراجعه کنند، چراکه این موضوع در اختیار مراجع قضایی است و سازمان زندان‌ها فقط مسئول نگهداری افرادی است که بازداشت شده‌اند، لذا خانواده‌ها باید به شعبات مربوطه قضایی مراجعه کنند و اطلاعات لازم را از آن شعبات دریافت کنند و چنانچه اجازه ملاقات داشته باشند، روند اجرای ملاقات انجام خواهد شد.

جهانگیر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اسامی همه بازداشت‌شدگان جمع‌آوری شده‌است، خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز تحقیقات لازم در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره انتقال برخی از زندانیان مالی به زندان تهران بزرگ گفت: بخشی از زندانیان مالی در حال انتقال به زندان تهران بزرگ هستند و طبقه‌بندی و تفکیک زندانیان کاملا انجام خواهد شد. اینکه زندانیان شرور با غیر شرور در یک‌جا باشند، اتفاق نخواهد افتاد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟