به گزارش رکنا، یدالله موحد صبح امروز در جلسه شورای عالی بسیج حقوقدانان استان کرمان که با حضور رییس سازمان بسیج حقوق دانان کشور در محل دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: امروز همگان می‌دانند بزرگترین فساد اقتصادی برخورداری بی حد و حصر اشخاص ذی نفوذ از امتیازات و رانت‌ها بانکی است و آنچه اختلال جدی در نظام اقتصادی کشور ایجاد می‌کند همین است.
وی افزود: برغم اینکه از ابتدا به نحو مستمر مفاسد نجومی در نظام پولی و بانکی کشور شکل گرفته است، باز اقدامات موثر پیشگیرانه و اصلاحی در فرآیند‌ها و گردش‌های مالی و پولی کشور اتفاق نمی‌افتد.
این مقام قضایی در ادامه بیان کرد: واقعیت این است که بنا به دلائل مختلف مشکلات متعددی فراروی اقتصاد کشور ماست و این مشکلات اقتصاد کشور را آسیب پذیر کرده‌اند از جمله این تهدیدات اقتصادی و مفاسدی است که در بخشی از پیکره آن جریان دارد.
موحد خاطرنشان کرد: بدون شک از جمله موانع سخت و جدی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بحث مفاسد و انحرافاتی است که هر از چندگاهی رخ نموده و در جامعه ظهور و بروز می‌کنند.
وی با بیان اینکه مضرات فساد‌های اقتصادی بر جامعه رابه طور دقیق و موشکافانه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های متعدد بیان فرموده‌اند، گفت: نکته مهم این است که هنوز شاخه‌ها و ابعاد فساد در جامعه مورد آنالیز و تجزیه و تحلیل قرار نمی‌گیرد و موقعیت‌ها و فرایند‌ها و منافذ فسادانگیز و تدابیر لازم برای بستن این منافذ به طور جدی مورد مطالعه بازنگری قرار نمی‌گیرد.
این مقام ارشد قضائی استان کرمان تاکید کرد: برغم اینکه از ابتدا بنحو مستمر مفاسد نجومی در نظام پولی و بانکی کشور شکل گرفته است، باز اقدامات موثر پیشگیرانه و اصلاحی در فرایند‌ها و گردش‌های مالی و پولی کشور با این رویکرد اتفاق نمی‌افتد.
وی گفت: سئوال جدی این است که چرا افرادی با نفوذ در ساختار‌های بانکی کشور و انجام مانور‌های متقلبانه و اسنادسازی به راحتی قوانین و ضوابطی که اعلام می‌گردد محکم و غیرقابل نفوذ هستند را دور زده و به میزان غیرقابل باور وجوه و منابع پولی کشور چه در بانک‌های دولتی و چه بانک‌های خصوصی را غارت می‌کنند.
رییس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد:عده‌ای با تشکیل شرکت‌های فراوان کاغذی و دادو ستد‌های صوری، ضوابط حاکم را دورزده و وجوه و اموال هنگفتی را غارت و بحساب شخصی خود واریز می‌کنند.
وی تصریح کرد:امروز همگان می‌دانند بزرگترین فساد اقتصادی برخورداری بی حد و حصر اشخاص ذی نفوذ از امتیازات و رانت‌ها بانکی است و انچه اختلال جدی در نظام اقتصادی کشور ایجاد می‌کند همین است.
نماینده عالی دستگاه قضا در استان کرمان گفت:عجیب این است که مفسدین کلان اقتصادی فقط خود را یک بدهکار بانکی معرفی می‌کنند و زمان حساب کشی در دستگاه‌های نظارتی- قضائی فریاد وا مظلوما سر می‌دهند و از مردم هم کمککی خواهند که به داد ما برسید.
وی ادامه داد: مفسدین اقتصادی همنوا و هماهنگ با دشمنان قسم خورده این ملت با تولید و نشر یک سری اکاذیب و ادعا‌های بی مبنا سعی در تضعیف و ضربه زدن و نتیجتاً وادادگی دستگاه قضائی دارند چرا که اقتدار دستگاه قضائی کشور را مانع پیش رو‌ی خود می‌بینند.
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: مفسدین اقتصادی می‌خواهند با غبارآلود کردن فضا اقتدار دستگاه قضائی را بشکنند غافل از اینکه با این تحرکات و این قبیل رفتار‌ها خللی در اراده پولادین – استقلال Esteghlal و اقتدار قضات باصلابت کشور وارد نخواهد شد بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری در این جهاد همه جانبه استوارتر از گذشته قدم خواهند برداشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟