کاهش 8 درصدی پرونده‌های دادگستری استان کرمان

«مهدی بخشی» در مراسم تحلیف کارآموزان اختیار دوره هشتم کانون وکلای استان کرمان اظهار کرد: اهتمام قوه قضائیه در استفاده از نظرات نخبگان جامعه وکلاء در راستای ارتقای کیفیت قوانین و مقررات قضائی است.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: دادگستری کرمان برنامه‌های متنوعی در راستای کیفی‌سازی دادرسی‌ها در سال 96 از جمله آموزش قضات، نشست‌های قضائی، کاهش پرونده‌های مسن، بازدید از کلانتری‌ها و زندان، تکریم ارباب رجوع دارد.

بخشی در ادامه با اشاره به برنامه چهارم توسعه قضائی، تصریح کرد: برنامه چهارم توسعه قضائی به راهبردهای دستگاه قضائی می‌پردازد.

وی گفت: از جمله برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه در بخش ارتقاء وضعیت دادرسی می‌توان به اجرای دوره‌های آموزشی جهت وکلاء، تدوین طرح‌های متناسب بارویکرد ارتقاء نظام‌های وکالت و طراحی‌ساز و کارهای نظارت بر فعالیت‌های وکلاء اشاره کرد.

این مقام قضائی در بخشی از سخنان خود به مطالبی به نقل از مرحوم «کاتوزیان» در خصوص ارتباط وکیل وموکل به چهار نکته اشاره کرد و افزود: وکلاء باید در دریافت حق‌الوکاله رعایت انصاف را داشته باشند و همواره آئین‌نامه حق‌الوکاله را مدنظر داشته باشند.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: پرهیز از گفتن مطالب غلوآمیز و نشدنی به موکل هم‌چنین نتیجه امر وکالت را آنگونه که هست و تشخیص می‌دهد به موکل اعلام کند و نگوید صددرصد برنده است از مواردی است که وکلاء باید مورد توجه قرار دهند به گونه‌ای که وکیل باید از رفتن موکل به راه انحرافی جلوگیری کند و خودش موکل را محاکمه کند واگر حق با او بود برای حق بجنگد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضائی دادگستری کل استان کرمان با بیان این‌که وکیل باید از پیچیده کردن دادرسی خودداری کند و از فنونی که بلد است برای راهنمایی قاضی Judge استفاده کند، در رابطه با وکیل و اجتماع گفت: وکلاء باید در جامعه شأن وکالت را حفظ کنند.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: کانون وکلاء نیز جهت حرکت به سمت یک هدف مشخص ناگزیر از داشتن یک برنامه مدون است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 294680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟