واکنش دادستان کل کشور به اعتصاب غذای متهمان در زندان

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی دادستان کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان اراک با تاکید بر اهمییت و حساسیت کار قضا و دادستانی گفت: در اهمیت و حساسیت منصب خطیر قضا همین بس که به جز این منصب برای تصدی هیچ منصب دیگری در شرع و قانون Law شرط عدالت را نگذاشته اند.
دادستان کل کشور با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) در خصوص شرایط قضاوت Judgment گفت: در فرمایش حضرت امیر ( ع ) اقتدار و صلابت قاضی Judgeهمراه با نرمش و در عین حال استمرار و خستگی ناپذیری در اجرای عدالت به عنوان شرایط این امر خطیر عنوان شده است و همه ما باید به آن تاسی کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه اجرای عدالت تنها به "سخن گفتن و آمار دادن "نیست تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود رضایت و اعتماد مردم در مراجعه به دستگاه قضایی و رسیدن به حق از طریق این دستگاه را شاخص سلامت دستگاه قضا معرفی کرده اند و این موضوع باید مد نظر همه ما قرار گیرد و البته در همه دستگاه ها هم ملاک، رضایت مردم و جلب اعتماد آنهاست.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اقدام به اعتصاب غذای برخی متهمان در زندان Prison ها گفت:نمونه این حرکت را در چند روز اخیر دیدیم. این موضوع از خارج  کشور به برخی جریانات سیاسی خط داده شده وگویند که پایت که به زندان رسید شروع کن و ما از شما حمایت می کنیم.آن وقت خبر این اعتصاب ها به شبکه های اجتماعی و خارج از کشور می رود که فشاری علیه قوه قضاییه بشود.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود:آن وقت این افراد از این طریق شروع به مظلوم نمایی می کنند و حتی وقتی حالشان بد می شود اجازه تزریق سرم هم نمی دهند. اما باید بدانند که اگر هم از زیر تیغ عدالت و دادگاه هم عبور کنند از محضر عدل الهی و نفرین بزرگان و اوتاد نمی توانند بگذرند.
دادستان کل کشور در ادامه با تاکید بر اینکه "باید قدر نعمت امنیت را در کشور خود بدانیم " بزرگترین وظیفه دادستان ها را ایجاد امنیت در شهرها و در سطح استان ها برشمرد و گفت: امنیت کشور محصول زحمات بخش های مختلف است واگر می خواهیم بدانیم امنیت یعنی چه کافی است نگاهی به بیرون مرزهای خود بیندازیم و اوضاع را در عراق، افغانستان، ترکیه ، سوریه و لبنان و یمن ببینیم.
وی با اشاره به اینکه دشمن به سختی در تلاش است که امنیت کشور را در ابعاد مختلف از بین ببرد به تلاش های دشمن در زمینه تبدیل فضای مجازی به جهنمی  سوزان برای خانواده ها و جوانان اشاره کرد و افزود: اگر فضای مجازی را سالم سازی و هدایت نکنیم آسیب های فراوانی به ساحت امنیت خانوده ها و جامعه اسلامی ما وارد می کند و بنده وظیفه خود می دانم حسب اطلاعاتی که دارم از هر تریبونی برای هشدار دادن در این زمینه استفاده کنم.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری وظیفه مقابله با آسیب های فضای مجازی را بر عهده خانواده ها، والدین متولیان فرهنگی و آموزشی کشور و بویژه مسئولان و متولیان بخش های اجرایی ذیربط در این زمینه دانست و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت و تلاش شورای عالی فضای مجازی گفت: چگونه است که اگر مسئولان بهداشتی کشور اعلام کنند که خدای ناکرده یک بیماری واگیر دار مثل وبا به سرعت در حال گسترش است مردم برای واکسینه شدن هجوم می آوردند،همین حسلاسیت هم باید در قبال فضای مجازی صورت گیرد و همه دست به دست هم دهند تا جلوی تهاجم جهان استکباری به جوامع بشری بویژه جهان اسلام و کشور عزیزمان گرفته شود.
دادستان کل کشور ایجاد امنیت در داخل کشور را "با محوریت دادستان‌ها " و با حمایت و همکاری سایر دستگاه ها وظیفه قانونی دادستانی دانست و اظهار کرد:به موجب قانون آیین دادرسی مصوب سال 92 دادستان ها اختیارات خاصی دارند و باید به کمک سایر مسولان در سطح شهرها و استان ها به برقراری امنیت و احقاق حقوق عامه اقدام کنند.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه طبق گزارش ها استان مرکزی سومین استان صنعتی کشور است بر ضرورت حل و فصل مشکلات این استان از حیث مسائل کارگری و مشکلات کارخانه ها تاکید کرد و افزود:سومین استان صنعتی کشور احتیاج به مراقبت و پیگیری ویژه مشکلات دارد و نباید کار به جایی برسد که کارگری جلوی ما را بگیرد و بگوید که 27 ماه است حقوق نگرفته ایم. آقای قاضی ، آقای مسئول اگر خود شما دو ماه حقوق نگیری صدایت بلند نمی شود؟
وی افزود:همه مشکلات هم واقعا به تحریم ربط ندارد. بخشی از این مشکلات به خاطر سیاست های غلط و مدیریت های نامناسب است که باید جلوی آن گرفته شود. باید دادستان های مراکز استان بروند و دنبال کنند این مسایل را و پاسخ بخواهند.
دادستان کل کشور تاکید کرد:از دادستان محترم مرکز استان و مدیر کل دادگستری و استاندار محترم می خواهم که مسایل مربوط به بخش صنعت استان مرکزی را پیگیری کنند و در تهران هم بنده هرجا نیاز است پیگیری خواهم کرد و معاونت اقتصادی دادستانی کل نیز پیگیر خواهد بود که این مشکلات رفع شود.
دادستان کل کشور در پایان از زحمات محمد حسینی طاهری دادستان سابق اراک تقدیر و عباس قاسمی را به عنوان دادستان جدید اراک معرفی کرد.دادستان سابق اراک نیز به عنوان قائم مقام رییس کل دادگستری استان مرکزی معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟