بهره‌برداری‌ سیاسی از پرونده‌های قضایی ربطی به قوه قضائیه ندارد

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصدوششمین نشست خبری خود ضمن گرامیداشت روز 19 دی اظهار کرد: قوه قضائیه مصمم به برخورد با هرگونه فساد مخصوصا فساد اقتصادی است و فرقی نمی‌کند که در این مبارزه اتهام متوجه چه فرد، جریان، جناح یا دولت باشد. دستگاه قضایی در این راستا تفاوتی قائل نیست.

وی اضافه کرد: در دولت قبل پرونده‌هایی مثل پرونده فساد 3 هزار میلیاردی را داشتیم که از بیش از 500 نفر تحقیق شد و عده کثیری به دادگاه رفتند و ده‌ها نفر محکوم شدند و ملاحظه هیچ فرد و جریانی نشد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در این دولت هم افرادی در پرونده‌های بانک‌هاف صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک ملی و پرونده حقوق‌های نجومی در حال محاکمه هستند و از این بابت تفاوتی بین هیچ دولت و فردی وجود ندارد و پرونده املاک شهرداری در حال رسیدگی است.

اژه‌ای تاکید کرد: قوه قضائیه در راه مبارزه با فساد طبق چارچوب قوانین و مقررات عمل می‌کند و تسلیم فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها نمی‌شود. البته اگر کسی براساس قانون Law حرفی داشته باشد گوش می‌دهیم و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با فساد اقتصادی اهتمام نخست کشف جرم، تعیین مجازات و برخورد قانونی با مجرمین است و نکته بعدی که مورد عنایت قرار دارد برگرداندن اموال به بیت‌المال و شکات است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه بدون توجه به اینکه متهم چه کسی است و وابسته به کدام جناح و دولت است کار قانونی خودش را انجام می‌دهد و چه بسا جریان‌های سیاسی زمانی که پرونده‌ای تشکیل می‌شود بخواهند بهره‌برداری سیاسی کنند و این ربطی به قوه قضائیه ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟