به گزارش رکنا، جعفر رضازاده، رئیس کانون وکلای استان البرز پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه همراه بود، اظهار کرد: کانون وکلای استان البرز یک‌هزار و ۸۰۰ عضو دارد و از این تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ نفر وکیل پایه یک و ۳۰۰ نفر کارآموز وکالت هستند.
رئیس کانون وکلای استان البرز در ادامه با تاکید بر اینکه اداره کانون وکلا به عهده خود وکلای استان است، گفت: این کانون به شهروندان کم بضاعت خدمات ارزنده ای ارائه می کند همچنین به متهمانی که از بضاعت مالی برخوردار نیستند وکیل تسخیری معرفی می کند.
وی به همکاری کانون وکلای استان البرز با دادگستری استان اشاره کرد و گفت: در بسیاری از مجتمع های قضائی استان واحدهای معاضدت حقوقی دایر است.

رسیدگی به تخلفات وکلا در دادسرای انتظامی

رضازاده در بخش دیگری با اشاره به فعالیت موسسات حقوقی گفت: فعالیت اکثر موسسات حقوقی به ایجاد مفسده ختم شده است.
رئیس کانون وکلای استان البرز تاکید کرد: کانون وکلا در بخش به کارگیری وکیل تسخیری در برخی پرونده هایی که متهم توان پرداخت حق وکاله را ندارد موفق عمل کرده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون ۳۵۰ وکیل تسخیری در پرونده‌های مختلف به کارگرفته شده اند.
رضازاده در ادامه به برخورد جدی با وکلای متخلف اشاره کرد و گفت: به تخلفات وکلا در دادسرا و دادگاه انتظامی وکلا رسیدگی می شود زیرا از لحاظ قانونی هیچ مرجعی توان ابطال پروانه وکلا را ندارد.
رئیس کانون وکلای استان البرز با تاکید بر اینکه سه شعبه دادگاه انتظامی و همچنین یک دادسرا به تخلفات وکلای عضو کانون وکلای استان البرز رسیدگی می‌کنند، گفت: برخورد جدی با وکلای متخلف در حقیقت دفاع از جامعه وکالت محسوب می‌شود.

فعالیت ۲۵۰ کانون وکلا در کشور

رضازاده با اشاره به اینکه آمار تخلفات وکلای البرز بسیار پایین است، گفت: طی سه ماه گذشته ۹۰ نفر از عملکرد وکلا شکایت داشته‌اند که ۷۰ مورد آن بدون شکایت رفع و رجوع شده است و ۳۰ مورد شکایت نیز به ثبت رسیده است.
در ادامه این نشست سعید رستمی نائب رئیس کانون وکلای استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ کانون وکلا در کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: کانون وکلای البرز از سال ۹۰ از کانون وکلای مرکزی که در تهران فعالیت دارد جدا و مستقل شده است.
رستمی با تاکید بر اینکه کانون های وکلای کشور در اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا عضویت دارند و سالانه دو همایش برگزار می‌کنند، گفت: سال جاری البرز میزبان بیست و هفتمین همایش اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران است.

ضرورت استقلال وکلا

نائب رئیس کانون وکلای استان البرز با اشاره به اینکه این همایش‌ ۱۹ و ۲۰ آبان ماه در سالن همایش موسسه اصلاح بذر و نهال کرج و دهکده ورزشی چهارباغ برگزار می‌شود، گفت: در این همایش جمعی از مسئولان دولتی و روسای کانون‌های وکلای کشور حضور دارند.
به گفته رستمی در این همایش مباحثی چون بررسی دو لایحه دولت و قوه قضاییه در خصوص وکلا و همچنین طرح نمایندگان مجلس در این زمینه، وضعیت موسسات حقوقی و تصمیم‌گیری در خصوص جامعه وکالت مطرح می‌شود.
وی با گلایه از لوایح قوه قضاییه و دولت در خصوص وکلا گفت: این لوایح استقلال جامعه وکالت کشور را زیر سوال می‌برد.
رستمی با اشاره به اینکه وکلای کشور با تصویب این لایحه موافق نیستند، گفت: معتقدیم اگر استقلال وکلا زیر سوال برود امکان احقاق حق توسط آنان به خطر می‌افتد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


اخبار زیر را از دست ندهید:

فیلم لحظه اصابت رعد و برق به یک دختر 18 ساله

پرونده 8 قاتل زن و مرد که با قربانیان سلفی می گرفتند + عکس

خبر ارتباط استاد دانشگاه با 500 دختر دروغ است / قاضی پرونده اعلام کرد

عکس سلفی زن و مرد غریبه در ویلاهای شمال راز هولناکی را لو داد م

پلیسی که قبل از ماموریت می‌دانست گلوله می‌خورد+عکس

من و مریم در اتاق خواب بودیم که همسرم در را باز کردو...

آزارواذیت وحشیانه بازیگر زن در اتاق خواب یک تبهکار+عکس بازیگر

اعتراف عجیب پرطرفدارترین بازیگر زن ایرانی: افتخار می‌کنم پایین شهری‌ام +عکس

شرایط مجری زن محبوب ایرانی پس از جدایی از همسر بازیگرش +عکس

سلفی آزاده صمدی در اولین فیلم سلفی تاریخ سینمای ایران +عکس

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟