غرس 570 اصله درخت ، جایگزین مجازات حبس

 محمد جعفر عبدالهی –رئیس کل دادگستری استان سمنان در جلسات مختلف با روسا و دادستان های عمومی و انقلاب حوزه های قضایی اهتمام به این امر را یاد آور شده و تأکید دارند موضوعات حفاظت و صیانت از منابع طبیعی ، محیط زیست و انفال را مصرانه پیگیری داشته و در همین راستا در شهرستان میامی غرس 570 اصله درخت جایگزین مجازات حبس شد .حفظ محیط زیست یکی از اختیارات برجسته ی قانون اساسی است و نباید هیچکس این قانون را نقض کند .

عبدالهی تصریح کرد : در جلسات متعدد به روسا و دادستان های عمومی و انقلاب سراسر استان سمنان تاکید شده موضوع حفاظت و صیانت از منابع طبیعی اراضی ملی ، محیط زیست و انفال را مجدانه پیگیری و با کارگروه های امنیتی ، انتظامی و قضایی و با همکاری نهادهای مرتبط با موضوع ، نسبت به شناسایی و مجازات متخلفین اقدام کنند .

وی در ادامه افزود : دستگاه قضایی استان سمنان برای تحقق موضوع کاشت یک میلیارد نهال در کشور از تأسیسات مقرر قانونی با ارفاق به اشخاص در پرونده ها با مجازات های جایگزین از طریق کاشت درخت مداومت داشته است .

نماینده عالی دستگاه قضایی استان سمنان در ادامه گفت : به همین منظور در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان میامی 19 دهیاری مکلف به کاشت مجموعاً 570 اصله درخت شدند ، که پس از طی تشریفات قانونی حکم صادره قطعیت یافت .

عبدالهی به پیگیری دستگاه قضایی استان در اجرای این حکم اشاره و اظهار کرد : پیگیری های قضایی ادامه داشته و حکم صادره منجر به کاشت 570 اصله درخت در دهیاری های شهرستان میامی شده است .

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه افزود : با تأسی از منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله) و جدیت تمامی هموطنان به موضوع نهال کاری و حفظ محیط زیست توصیه می شود ، مسئولان مربوطه استانی موضوع کاشت درخت را مستمر دنبال تا این موهبت الهی که دارای برکات بسیار زیاد مادی و معنوی است با حفظ منابع طبیعی همراه باشد .

 

کدخبر: 877597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟