مجازات جالب به جای زندان برای مجرمان مراوه تپه !

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در تشریح این خبر گفت: محکومان این پرونده دو نفر هستند که ۱۱ اصله درخت صنوبر ۱۵ ساله را در شهرستان مراوه تپه قطع کرده‌اند، اما با شکایت اداره منابع طبیعی، هر دو متهم بازداشت شدند و به اتهام تخریب محیط زیست و قطع درخت در دادگاه محاکمه و رأی به محکومیت آنها صادر شد.

وی ادامه داد: متهمان همچنین به پنج ماه حبس تعزیری محکوم شدند اما از آنجا که سابقه کیفری نداشتند و در دادگاه ابراز پشیمانی کرده بودند، قاضی حبس آنان را به مدت یک سال تعلیق و مجازات جایگزین صادر کرد. بر اساس این رأی، محکومان مکلف هستند ۲۰۰ اصله نهال با نظارت کارشناسان منابع طبیعی بکارند و تا یک سال از این نهال‌ها مراقبت کنند. اداره منابع طبیعی مراوه تپه نیز موظف است عملکرد ماهانه این متهمان را به دادگاه ارائه کند. همچنین اگر محکومان در مدت تعلیق حبس یکی از جرایم موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه هفت را مرتکب شوند، قرار تعلیق لغو و حکم حبس اجرا خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان به اینکه این استان در صدور آرای جایگزین حبس از استان‌های پیشرو کشور است، افزود: محکومان جایگزین حبس، سال گذشته در فصل درختکاری هفت هزار و ۳۰۰ اصله نهال در جنگل‌ها و مراتع استان با نظارت کارشناسان منابع طبیعی کاشتند.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 663962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟