جشنواره کن با ونیز همکاری می کند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر رکنا، جشنواره فیلم «کن» اوایل ماه ژوئن از بخشی از فیلم های امسال خود رونمایی می کند، این جشنواره تصمیم دارد در همکاری با چندین جشنواره مانند جشنواره ونیز برخی از این فیلم ها را ارائه کند.

با توجه به اظهار نظر تازه فرمو، به نظر می رسد برگزار کنندگان جشنواره احتمال برگزاری فیزیکی فستیوال را در پاییز امسال رد می کنند.

تیری فرمو روز یکشنبه ۱۰ می در گفتگو با اسکرین دیلی در این باره گفت: فعلا برگزاری یک نسخه فیزیکی برای جشنواره پیچیده به نظر می رسد، ما قصد داریم، با اعلام کردن فیلم های انتخاب (رسمی) جشنواره در ابتدای ماه ژوئن به گونه ای به سمت جلو پیش برویم.

فرمو تاکید کرد که فستیوال «کن» به جای برگزاری به صورت مجازی در حال سازماندهی مجدد در خارج از دیوارهای این شهر است تا بتواند با همکاری با جشنواره های پاییزی مثل ونیز فیلم های امسال خود را ارائه کند.

فرمو که از طرفداران سرسخت سالن های سینماست، از تهدید سینماها در این دوره نیز گفت و تاکید کرد که باید با اتحاد دوباره سینماها را بازسازی کرد.

در خبر به روز شده به نقل از ایندی‌وایر، فیلم‌ های اعلام شده در فهرست رسمی جشنواره که در ماه ژوئن معرفی می‌شوند، با برچسب «کن ۲۰۲۰» در سینماها و سایر جشنواره‌های سینمایی از جمله جشنواره ونیز، تورنتو، دوویل، سن سباستین، آنگولم، نیویورک، بوسان و جشنواره لومیر فرانسه به نمایش گذاشته می شوند.

فرمو همچنین در این مصاحبه تاکید کرد، جشنواره «کن» امسال که دیگر به فرم سنتی اش برگزار نمی شود هیچ داور و جایزه‌ ای هم نخواهد داشت. او ابراز امیدواری کرد اسپایک لی برای دوره آینده جشنواره در سال ۲۰۲۱ ریاست هیات داوران رقابتی جشنواره را بر عهده بگیرد.

کدخبر: 566908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟