دانشمندان رفتارشناس طی تحقیقاتی که انجام دادند متوجه شدند توانایی ذهنی افراد تنها با انجام یک فعالیت خاص پرورش نمی یابد، بلکه فردی موفق است که همزمان چند کار را انجام می دهد. این موضوع در مورد نویسندگی نیز صدق می کند و بیشتر نویسندگان و شاعران معروف، سرگرمی هایی غیر از نوشتن داشته اند که به طور غیرمستقیم روی کیفیت کار آن ها تاثیر گذاشته است. در این مطلب به طور خلاصه به برخی از این نویسندگان و سرگرمی های آن ها می پردازیم.
دونده آماتور
هاروکی موراکامی

این نویسنده ژاپنی در واقع یک دونده دو ماراتن آماتور است. موراکامی معتقد است نویسنده علاوه بر توانایی ذهنی باید از نظر بدنی نیز سالم باشد، زیرا نوشتن یک کار فرسایشی و سخت است و به پشتکار نیاز دارد. به همین دلیل موراکامی زمانی که روی یک داستان کار می کند، روزانه ده کیلومتر می دود یا هزار و پانصد متر شنا می کند. پس وقتی یکی از کتاب های موراکامی را می خوانید، بدانید او برای نوشتن آن عرق فراوانی ریخته است.

مخترع زبان
جی آر آر تالکین

تالکین خالق سه گانه «ارباب حلقه ها» یکی از معدود کسانی است که کارش به نوعی سرگرمی Hobby او به شمار می رفت. او یک زبان شناس بود و به چند زبان تسلط داشت. این علاقه چنان در تالکین عمیق بود که خودش چند زبان اختراع کرده بود و بعضی نامه هایش را با آن ها می نوشت.
نقاش آزادی خواه
ویکتور هوگو

هوگو، نویسنده و آزادی Freedom خواه معروف فرانسوی، در داستان هایش توصیفات بسیار دقیق و زنده ای از صحنه ها دارد. علت این توانایی آن است که هوگو عاشق هنر Art نقاشی بود و همواره نقاشان معروف را تحسین می کرد. خود او هم زمانی که داستان نمی نوشت، نقاشی می کشید و چند نقاشی از او به جا مانده است. هر چند هوگو نقاش برجسته ای نشد ولی همین کار باعث شد با توجه بیشتر و دید تصویری منحصر به فرد داستان های خود را بنویسد.

خواننده ترسناک
استیون کینگ

استیون کینگ، نویسنده مشهور کتاب های ترسناک، همیشه دلش می خواست یک خواننده راک شود اما بنا به دلایلی در نهایت نویسنده شد. با این حال این علاقه همواره با او بود و سرانجام کینگ با کمک چند نویسنده دیگر یک گروه موسیقی تشکیل داد و به نحوی به آرزوی خود رسید. او اکنون برای کارهای خیریه کنسرت هایی برگزار می کند.
نویسنده هیجان دوست
ارنست همینگوی

همینگوی به طور کلی شخصیت ماجراجویی داشت و اغلب دست به کارهای پر هیجان می زد؛ برای نمونه او طی جنگ جهانی اول و جنگ داخلی اسپانیا به عنوان خبرنگار جنگی فعالیت داشت و حتی طی جنگ زخمی هم شد. بعد از آن که جنگ تمام شد، او برای کسب هیجانات بیشتر به آفریقا سفر کرد و در آن جا به شکار پرداخت و در نهایت به آمریکا بازگشت و برای خودش یک قایق ماهی گیری خرید و مدتی نیز در کوبا زندگی کرد.
نانوای شاعر
امیلی دیکنسون

درست پس از مرگ امیلی دیکنسون بود که معلوم شد او نانوای قابلی بود و در این زمینه جایزه ای هم دریافت کرده بود. او گاهی پشت کاغذ دستور نان هایش، سروده هایی را هم می نوشت. به نظر می رسد در دوران دیکنسون برای یک زن، نانوا شدن آسان تر از شاعر شدن بود.
غول شطرنج باز
لئو تولستوی

تفریح تولستوی خیلی ذهنی بود و به فعالیت بدنی چندانی نیاز نداشت. او عاشق شطرنج بود و همواره با دوستان و خانواده خود این بازی را انجام می داد.
مجموعه دار تمبر
آین رند

آین رند نویسنده و فیلسوف روسی - آمریکایی که به دلیل نگارش رمان پرفروش علمی - تخیلی «اطلس شورید» شناخته می شود، علاقه خاصی به جمع آوری تمبر داشت. او بعد از آن که از نوشتن خسته می شد، در اوقات فراغتش به مرتب کردن آلبوم تمبرش می پرداخت و معتقد بود این کار انرژی لازم را برای نوشتن دوباره به او می دهد. وی حتی در سال 1971 مقاله ای تحت عنوان «چرا من به جمع آوری تمبر علاقه دارم» به چاپ رساند.

اکتشاف باستانی
آگاتا کریستی

شوهر دوم آگاتا کریستی باستان شناس بود و خود او هم به این حرفه علاقه خاصی داشت و اغلب به همراه همسرش به مناطقی که آثار تاریخی در آن قرار دارد، سفر می کرد تا در اکتشاف ها سهمی داشته باشد. تاثیر این سفرها در چندین داستان کریستی همانند «قتل در بین النهرین» قابل مشاهده است.
مجله دوست
فرانتس کافکا

سرگرمی کافکا با توجه به شخصیت آرام و گوشه گیر او، غیرقابل باور و شوکه کننده به نظر می رسید. کافکا مجموعه بزرگی از مجله های خاص را در اختیار داشت.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قتل ناموسی در باغ سیب ورامین / وقتی سرزده به خانه رفتم او با زنم بود + عکس

اولین عکس قاتلان وحید مرادی / آن دو در بازجویی چه گفتند

دستگیری 3 شرور به خاطر قتل وحید مرادی در زندان کرج / جزئیات اولین بازجویی + عکس

جنجال بدهی‌های میلیاردی دختر وزیر سابق صنعت و معدن و تجارت

عاطفه 16 ساله به حجله مرد 31 ساله رفت / پری از من مدل خیابانی ساخت!

قاتل وحید مرادی در زندان کیست؟! + فیلم جسد در پزشکی قانونی

خواننده رپر جوان به قتل رسید + عکس

قتل مهوش 18 ساله توسط خواستگاری که پلیس بود! +تصویر

ازدواج جنجالی دختر 11 ساله با تاجر 41 ساله / همه خشمگین شدند + عکس

بی حیایی فوتبالیست ایرانی با زنان غریبه همسرش را عاصی کرد!

انتشار عکسی بی شرمانه از ابوبکر البغدادی در حلقه زنان رقصنده + عکس

دختر چشم آبی 14 سال بیشتر نداشت که اسماعیل سراغش رفت!

قتل 2 کودک گرسنه توسط مادر در یک قدمی لاکچری های میلیاردر شهر! + عکس های باورنکردنی

 

 

کدخبر: 394937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟