محمدرضا باطنی در بیمارستان

علی دهباشی – مدیر مسئول مجله بخارا- با اعلام این خبر به ایسنا گفت: آقای باطنی 10 روزی بود که مشکلات گوارشی داشت و شب گذشته به خاطر افت فشار در بیمارستان و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. امروز نسبت به شب گذشته شرایط بهتری دارد و دکترها امیدوارند این شرایط بهتر ادامه داشته باشد.

او درباره این‌که این زبان‌شناس چه زمانی از بیمارستان مرخص می‌شود، افزود: فردا درباره مرخص شدن او تصمیم گرفته می‌شود.

محمدرضا باطنی زاده 1313 است. او کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه لیدز گذرانده و از دانشگاه تهران دکترای زبانشناسی دارد.

«توصیف ساختمان دستوری زبان فارسی» در انتشارات امیرکبیر، «مسائل زبان شناسی نوین»، «نگاهی تازه به دستور زبان» ، «چهار گفتار درباره زبان» و «درباره زبان» انتشارات آگاه، «زبان و تفکر»، «پیرامون زبان و زبان شناسی» در فرهنگ معاصر، تعدادی از آثار تألیفی و « رابرت‌هال» انتشارات امیرکبیر و « زبان‌شناسی جدید» از مانفرد بی یرویش در انتشارات آگاه، از آثار ترجمه‌ای او در زمینه زبان شناسی است.

از دیگر آثار ترجمه‌ای او می‌توان به این آثار اشاره کرد؛ «درآمدی بر فلسفه» از بوخینسکی،« انسان به روایت زیست شناسی» نوشته آنتونی بارنت، «دانشنامه مصور»، «ساخت و کار ذهن» نوشته بلیک مور، «خواب» از یان اوزوالد و «مغز و رفتار» از فرانک کمپ بل.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟